Fullmånens vänner


Hej kömpisar! Förr har jag inte trott på skrock som säger att det är svårare att sova när det är fullmåne. Alltså förr. Nu sen jag välsignats med två new age barn som varje fullmåne blir omöjliga att lägga/hålla sovandes/söva om/få att sova till längre än 06.00 har jag tänkt om. De är vilda om kvällen, de vrider sig i sängen, de vaknar om vartannat och sedan när en äntligen fått några samanhängande kvartar att stänga ögonlocken under står de plötsligt där vid sängkanten hand i hand och mässar: 

Mmamamammaammamamamammamaaaapapppapapappapappapappapappappamammamamaammam.

Alltså, finns det nån typ av schaman som läser min blogg som kanske skulle kunna ge mig tips på några effektiva magiska formler att mumla i deras ögon när månen lyser som starkast in genom persiennen i barnkammaren? Det börjar liksom bli lite tröttsamt att veta att min sömn numer inte bara styrs av utvecklinggspång, tandsprickning, förkylningsintervaller utan nu också av en sabla måncykel. Inte mycket tid kvar för mig och min skönhetssömn, om en säger så. 


Månnattsmarodören.










Kommentarer
Postat av: Sofie

Usch! Har fortfarande problem med att sova när de är fullmåne. Som liten satt jag och mamma uppe halva nätterna och drack varm mjölk. Funkade oftast med lite varm mjölk och lite mys med mamma i soffan. Lycka till :)

2013-12-18 @ 18:07:47
Postat av: Sofia Ekström

Läste rubriken och ba: Yes! Jag är inte ensam.

Jag kan inte heller sova när det är fullmåne. Ögonen och hjärnan är klarvakna. Så. Jävla. Tröttsamt.

2013-12-18 @ 18:12:35
URL: http://ekstromsofia.blogg.se
Postat av: Rebecca

hear ya! Har en 18 månaders parvel som tidigare sovit som en ängel, de senaste nätterna: not so much! Ge mig numret till schamanen sen! ;)

2013-12-18 @ 19:11:43
URL: http://popfroken.wordpress.com
Postat av: Emma

Fast mina barn verkar de senaste dagarna ha anammat mörkret och verka tycka att det är lika bra att sova bort det. Imorse vaknade 10 månaders först, kl 07:50. Då var det bara att väcka 3,5 åringen så vi skulle hinna till föris! Tack säger jag! (Men okej, det knölas en del om nätterna, man kan väl inte få ALLT heller ;) )

2013-12-18 @ 21:33:32
Postat av: Emma

Alltså jag borde aldrig aldrig aldrig ha skrivit det här ovan igår. Det var ju som att be om en jinx! Korkat av mig att inte förutse det. Så igår kväll slog båda mina gryn samstämmigt upp ögonen kl 23:30 för att visa föräldrarna vilka som verkligen rules da house, om man säger så...

2013-12-19 @ 22:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback