Vi har en vinnare.

 



Indeed we do. För vinnaren av ett presentkort på valfri Lady-färg från Jotun är ingen mindre än:

Elin Nilsson, som motiverade sig såhär:

"15 december 2012 flyttade jag, min man och vår dotter Lillie, som då var 6 veckor, äntligen in i vårt hus. Som vi kämpat och sparat för att kunna köpa oss ett hus. Dessvärre var de föregående ägarna omåttligt förtjusta i tapeter med, hur ska jag säga, starka färger med psykedeliska mönster. Eftersom vi inte har möjlighet att renovera hela huset (hej föräldrapenning) så är det bara till att gilla läget, och det gör vi:)Men, just tapeterna i sovrummet, är hiskeliga. Tapeten har en limegrön bas med små, suddiga orangegula fyrkanter. Den spontana kommentaren när vi visar gäster sovrummet är " oj jag känner mig yr". Man blir nästan hypnotiserad, man kan inte titta på tapeten för länge alltså. Skulle Lillie vakna på natten så är det bara att låta henne stirra på väggen 5 minuter sen är saken biff. 

Så jag säger gladeligen JA TACK till färg, favoriten är Guldlock. Jag vill vill vill ha ett sovrum i varma, mysiga toner. Som bidrar till harmoni, inte huvudvärk. 
Ha en toppen dag!"


Och det kändes ju för mig som med-mamma totalt oansvarigt att låta stackars Lillie få fortsätta att hypnotisera sig själv till sömns. Grattis Elin! Grattis Lillie! Grattis huset!


Så har vi även vinnarna av 2a & 3e pris (utan inbördes ordning), dvs ett penselkit av ett värde på 317 kr vardera hamnar hos:

Lois/Ohemul:

"Snäckans rum ser i dagsläget ut som följer: 

Krigszon/förvaringsplats för halvt uppackade flyttkartonger, oanvända fina barninredningsgrejer, tavlor, verktyg, torkade penslar, kassar med urvuxna kläder - ja du fattar.  Inte så värst mycket Inspirerande Och Kreativt Barnrum om en säger. 

Detta skulle ju åthjälpas med lite färg - allra helst LADY 10423 SPONTAN. Då skulle vi nog få tummen ur och fixa resten av rummet också!"

&

Hannah:

"Lady 125 Palmetto tycker jag var en superskön färg. 
Jag hade verkligen kunnat ta tillvara på en färgcheck för att rusta upp min trappa. Jag har tänkt mig att behålla trappsteg som de är i en grå lamminat och istället bara måla räcket och kanterna av trappen. den delen av stegen som man inte går på, alltså den "vertikala väggen" tänkte jag göra nått spännande och galet med. Antingen tapetsera i olika mönster på olika steg eller måla i någon spännande färgskala. Färgrikt och iögonfallande skall det bli i alla fall, dock är det inte lätt med den ekonomiska biten då jag är singel och har en sjuk hund. Håller tummar och tår att jag vinner!"


Så grattis ni också! Penslar passar perfekt att fixa till trökiga barnrum med (och eftersom det finns både små och stora penslar i kittet tror jag Lois lill-snäcka kan få en alldeles egen att vifta runt med över golv, vägg och tak hehehe) och till trappor som behöver rustas upp!

(Alla vinare är underrättade via mail)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback