Goin' against your mind.

Efter att ha läst ett inlägg om dödsångestden här underbara bloggen, kännde jag att det var dags att göra ett eget på temat och även passa på att fråga er läsare om ni upplevt dödsångest någon gång?

Jag är en sån där människa som drabbas av tillfälliga slängar av hypokondri.
Men efter Iris födelse har den varit mer närvarande, tagit större plats. Jag innbillar mig ofta att jag drabbats av en cancer jag ännu inte upptäckt. Att den finns i mig och berövar mig möjligheten att få se Iris växa upp. Jag vet, det låter ju lite rubbat. Gå runt och tro att jag är sjuk när jag egentligen mår kanonbra. Men det är väl så det funkar kanske - livet.
Att så fort något stort, något viktigt händer blir vi så rädda om det att vi tror att det kan ta slut när som helst.
Vilket det ju också kan.

Jag är inte rädd för att , jag är rädd för att inte få leva. Livet är ju underbart. Kunde jag skulle jag leva i 1000 år! Jag vill inte missa något av det. Så därför är jag så fruktansvärt rädd för att bli obotligt, dödligt sjuk. Inte kunna påverka hur mycket tid jag har kvar. Det skulle vara för jävligt...

Så varje gång det hugger till i huvudet, flaxar citronstora hjärntumörer förbi i tankarna.
Livmodercancer, tjocktarmscancer, levercancer, mässar magvärken. Och jag vill springa till telefonen, ringa till doktorn och skrika: UNDERSÖK HELA JÄVLA MIG SÅ JAG SLIPPER TRO ATT JAG SKA DÖ IMORGON! SNÄLLA SNÄLLA!, men jag hindrar mig. För fantasierna får inte påverka mig för mycket. Då kanske jag blir rädd för att leva och slutar njuta av livet.
Då dör man ju ändå.




glad och frisk (förhoppningsvis)


Kommentarer
Postat av: KAMPEN OM ATT ÖVERLEVA

Har med dödsångest just nu. Lider av dödlig fetma... läs mer på bloggen.



stor kram!

2011-12-09 @ 13:01:00
URL: http://overleva.blogg.se/
Postat av: Pernilla Wallette

Åh, ja jag fick dödsångest i veckan när jag satte i halsen. Det var hemskt. Vet vad du pratar om,



kram nilla

2011-12-09 @ 16:43:03
URL: http://ekdungen.blogspot.com
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Hade otrolig dödsångest när jag var liten. Kunde inte sova på nätterna och så fort någon berättade något om döden blev jag helt hysterisk.



Fast ärligt så är jag nog fortfarande det, om jag ska vara ärlig. Är nog mest rädd för att inte finnas till för andra, och att veta att min familj påverkas så otroligt. Det är ju ändå det sista vi skulle behöva. Men såklart att ångesten över att inte få leva klart sitt liv finns kvar i bilden. Helt osjälvisk går ju inte att vara. Eller självgod kanske?



Och som du säger. Tanken på att ens barn skulle få leva livet utan sin mamma är nog allra värst.



Puss<3

2011-12-09 @ 23:33:19
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Tack så mkt för fina ord. Det värmer verkligen! <3



Kram på er och trevlig helg!

2011-12-10 @ 20:17:03
URL: http://www.pyttianna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback