Det här är jag!


Mellannamn: Elin

Längd: 156 cm

Tre eminenta egenskaper jag har:
1. Kreativ som tusan. 
2. Känslig för "stämningar". 
3. Awesome på att anpassa mig efter situationer.

Det här visste ni inte om mig: 
Att jag gjorde ett IQ-test (ett riktigt alltså, inte ett sån där felstavat Facebook-historia) en gång som visade på att jag har högt IQ - alltså högre än medel. Men jag kan ändå inte huvudräkna och har kämpat med skolmatten hela mitt liv.

Topp tre coola grejer jag är stolt över:
1. Mina kids
2. Mitt företag
3. Min kreativitet

Favoritord:
Kapitel

Min paradrätt:
Är QUEEN på lasagne!

Saker jag funderar på att styra upp i mitt liv:
Bli vegetarian
Lära mig att strukturera upp vardagen
Börja lägga mig i tid

Topp tre sköna känslor:
1. Tystnaden då en trycker på mute-knappen
2. Att färdigställa nått riktigt betyngande (tänk bokföring, betala räkningar, putsa fönster osv)
3. När barnen sover

Fem läskiga grejer enligt mig:
Spindlar
Höjder
Att inte ha kontroll
Elektricitet
Dålig stämning

Om 10 år ser mitt liv ut såhär (om jag får fantisera fritt):
Jag är så jävla framgångsrik på jobbet och min familj mår kanonbra. Vi bor i Sverige april-oktober och resten av året någon annanstans. Vi är ekonomiskt oberoende men fortfarande avslappnade, empatiska och medmänskliga personer. 

Det här tror jag mina barn gör i framtiden:
Iris - Går lätt estetisk linje på gymnasiet och sysslar sedan med dans, musik och står på scen.
Ian - Arbetar med humor och/eller retorik. Alternativt har en blomstrande kockkarriär. 

Det bästa med mitt liv är:
Att jag har så himla, himla kul - jätteofta. Och att jag har underbara människor i min absoluta närhet. Vill inte byta liv med en endaste krake <3














 

Kommentarer
Postat av: Elli

Ja tack, jag måste få receptet på lasangen! (Så jädrans svåra att få riktigt goda ju) 😀

Svar: Haha suuuperenkelt!
1.Stek föredragen färs.
2. Häll i en burk krossade tomater från Mutti, tillsammans med salt, peppar och nått sött - typ honung eller lite socker (hjälper tomaterna att bli goda)
3. Pressa i en vitlöksklyfta eller två.
4. Varva färs, pastaplattor och ostsås (brukar köra keldas färdiga) tills det når upp till typ kanten på ungnsformen.
5. Avsluta med ett lager ostsås och riv/smula över REJÄLT med mozzarella.
6. In i ungen på typ 225 grader i 30-40 min.
7. Ät! Njut! Ta en portion till! :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2015-05-28 @ 12:38:16
Postat av: Ellika

Häärligt, får bli en lasagne till middag😉

2015-05-29 @ 12:33:01
Postat av: Vicachu

Om det är en tröst har IQ ingenting med matematik att göra. Det handlar i princip endast om logisk slutledning, vilket gör att man har anlag att ha en fallenhet för matematik, men det är inget krav.

2015-06-03 @ 11:17:09
URL: http://vicachu.webblogg.se/
Postat av: ISA

men vilken härlig person du verkar vara då! :D

2015-06-03 @ 19:34:09
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Linnea

Hej! Hittade din och Moas podcast för ett tag sen och har snart lyssnat igenom alla avsnitt. Jag älskar er pod! Ni är så himla inspirerande. Vill bara säga att ni är så himla grymma! Två riktiga förebilder. Tack för att ni gör det ni gör. Kram :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir <3
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2015-06-14 @ 20:02:27
Postat av: Linnea

Känslan när man trycker på mute är underbar. Även när ett ventilationssystem stängs av plötsligt och lägger en filt av tystnad över rummet är rätt gött :)
Hälsningar Linnea i Bayern

2015-06-16 @ 11:48:12
URL: http://lanclin.com
Postat av: Cecilia

Hallå! Vad kul att återupptäcka din fantastisk blogg :D har du/Moa skrivit något om hur det var/är att starta eget? Är så otroligt sugen själv men en riktig fegis, så får liksom inte tummen ur nångång pga föreställer mig hur jag sitter helt barskrapad och ensam (vet ju eg att det inte skulle hända). Hur kom det sig att ni vågade ta steget?:) kram och tack för en toppenblogg :)

2015-08-05 @ 08:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback