Barnlängt på resande fot

Hej hallå! Jag är på väg till Kalmar för att jobba. Tillåt mig beskriva känslan idag: *hjärtvärk*

Vet ej varför jag saknar barnen så gruvligt redan. Jag är inte ens framme än, och den här jobbsvängen är den kortaste hittills. Bara en natt. Ändå känns det som jag har och ska vara borta en hel evighet. Jag brukar annars tycka det är rätt skönt att komma iväg på jobb såhär. Men inte idag. 

Det kan kanske bero på flytten i helgen och att de storögt snubblade upp imorse och med skeptiska miner konstaterade att hela deras hem var nerpackat i kartonger. Spännande och konstigt på samma gång liksom. Mina små hjärtan <3 

Det kan också bero på att jag har MAJOR PMS och känslorna därför är all over the place, för att citera en prins. Det kan absolut vara därför. 

Men jag åt nyss en chokladkaka och då kändes det lite bättre. Jag får kanske ta en till.








Kommentarer
Postat av: Johanna

Matilda - förstår det där med barnlängt, det måste vara det allra jobbigaste med att sova borta och jobba i olika delar av landet. Men gud, ni är så himla grymma som tar ert företagande så långt och offrar för att vinna framgång och erfarenheter. Älskar din och Moas podd och allt ni håller på med. Två mycket inspirerande personer och jag blir sjukt peppad av er, vilket är givande när jag nu är i jobbsökarsvängen med en liten bebis hemma. Då inser man att personlig framgång är jätteviktigt trots att man har barn hemma som man helst av allt skulle spendera varje sekund tillsammans med. Tack för den inspirationen!

2015-05-19 @ 14:50:52
URL: http://johannaarntzen.se/
Postat av: Anonym

Du och Moa är så himla bra förebilder! Ni är störtcoola, roddar familjeliv och karriär och verkar ha hittat en bra balans i det! Förstår att du saknar barnen lite extra nu vid flytten, förändringar är jobbiga för alla människor, vi är ju vare sig vi vill eller inte vanemänniskor allihopa☺

2015-05-20 @ 07:55:22
Postat av: Daniela

Det var inte meningen att vara anonym här över^^ ☺

2015-05-20 @ 07:56:32
Postat av: Evelinn

Hej Matilda!
Här kommer en konstig fråga som du förmodligen inte alls kan svara på, men bara säga vad du tycker? Vi (jag plus man plus våra två kottar 1,5 och 2,5 år) vill oxå ha hus. Hus hus hus! Men nu bor vi i en väldigt dyr stad (örebro) och om vi ska ha möjlighet att spara till ett hus medan barnen fortfarande bor hemma hehe så kommer vi hamna utanför stan. Jag är lite som du, tycker att vardagen flyter på så smidigt i stan, förskolan på innergården, cyklar till jobbet på 15 min, 5 min för min man, bor i en lägenhet i ett jättefint område. Buss till city på 5 min. Så vi har tänkt om. Nu tänker vi: Stuga! Stuga med trädgård, kamin, osv ca 20 min utanför stan. Tror du att det är ett bra alternativ? Då kan vi tillomed köpa en nu till sommaren :) lycka till med nya huset! Kram

Svar: Hej Evelinn! Jag tycker att stuga låter som en helt strålande idé om ni ändå trivs i stan. Det är ju ändå under de varmare månaderna en främst vill ha tillgång till ett hus :) kör säger jag! Kram
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2015-05-20 @ 11:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback