Om flytten


Det har drällt in lite frågor både här och på Instagram om jag inte skulle kunna vara så vänlig att blogga mer om att vi flyttar till hus om 1,5 *skräckskriks emoji* månader. Och jovisst kan jag det.

Grejen till varför jag inte har bloggat mig sönder och samman om det, är för att tja... Jag trodde inte ni var så intresserade av att lyssna till mig kvala över ditten och datten, följa med och välja tapeter och höra om elavtal och gräsmattor. Men jag hade fel. Så YTTERST trevligt, eftersom det ibland känns som det enda jag tänker på. Så, javisst. Gärna det! Vart ska jag börja?

Ska jag börja med hur jäkla kul och skönt det ska bli? Men så himla kul och skönt, jö! Egna rum till barnen, trädgård till mig och nära naturen för Jocke. Allt vi vill ha, allihopa. Att vi dessutom får mer plats och underlättade vardagsituationer (OBS! Förutom att gräsklippning och husunderhåll nu ska pusslas in i schemat) gör mig fnisslycklig ända in i märgen. Att slippa kånka både ungar, proviant och annat bös upp till tredje våning varje dag = en börda (i dubbel bemärkelse) släpper från både axlar och bröst. Att ungarna nu kan få dagliga timmar av utomhusvistelse utan att precis allt i hemmet måste pausad för att den föräldern som är hemma måste följa med ut och vara mänsklig sköld mot bilväg/tågräls/okända människor = reducerad stress med typ 70%. Plus 100 andra grejer som känns bra.

Och kompisar, jag lovar er - jag kommer blogga om inredning och omtapetseringar like a crazy person snart. Just sayin' <3




Kommentarer
Postat av: Elli

Ja tack, mera!:D

2015-04-16 @ 22:46:41
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Härligt - ska bli så kul att följa!!

2015-04-17 @ 10:21:57
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, vad kul! :D

2015-04-17 @ 13:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback