Två grejer som hänt


Hej vänner. Den senaste tiden har varit himla konstig och virrig. För ibland händer ju saker i livet som inte har någon plats här i bloggen, men som kräver så mycket tid och tanke att det tar över nästan allt annat.

Men nu när jag samlat tankarna en stund och kan se allt kul och spännade som hänt i veckan tänkte jag ta och dela med mig av dem. Nu kör vi.

 

1. Jag och Moa har blivit Rättviseförmedlade. Och inte bara EN utan TVÅ gånger. Dels för podden och dess dialektala utstick från de andra storpoddarna (hej västgötska!). Men också som två personer av icke manligt kön och supernordiska namn som folk i en undersökning vill se som underhållare i TV. OO MAJ GAD! 

Har liksom sedan jag läste det satt mig ner och väntat på samtalet då TV ringer och säger: "Kom och underhåll folket nu tack!"  Samt fantiserat om att jag och Moa pensionerar Filip & Fredrik. Har väntat i 2 dagar och 5 h i skrivande stund. Så snart ringer de nog.

Eller?
Har ju redan gjort plats på hyllorna för våra kristallenpris...

Skämt och sido. Sjukt stort iallfall. Tack ni som röstat och nominerat. Kärlek åt ert håll <3
Här finns hela listan.

(PSST! KOLLA NAMNEN *kändisspanar*)


2. Jag har fått så galet solblekt hår. Hum... av vilken sol? kan en ju fråga sig. Ja, jag står undrande jag med. Men det är iallafall såhär jag ser ut i barret nu:

 
För nån som senaste tiden haft svart eller mörkbrunt eller eldrött hår framstår personen på bilden som värsta platinablond. Vilket jag givetvis är medveten om är något av en synvilla, men ändå. Funderar på att slänga i lite slingor och låta förblondningen gå all in. Och "blonds have more fun" brukar ju fölk påstå.
Jag säger: BRING IT ON LIFE! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback