Bra saker

Åh vänner. Vad händer? Igår och i förrgår värkte min mage av en stor ångestklump som inte vill släppa taget. Ni fattar kanske att jag snackar val. Att nästan 10 % av svenskarna (eller av de som pallrade sig iväg till en vallokal iallfall) hellre ser rasister än jämstäldhetförespråkare i EU känns så jävla hopplöst. Vad är det för framtid vi har tänkt oss? Vad är det tänkt att vi ska säga till våra barn när de frågar oss hur vi tänkte?

Men sen kom jag ändå på att det är skitgrymt att de bra och härliga partierna också gick framåt. Heja MP heja F! heja och heja oss som tänker längre än inget alls.

Och när jag ändå var igång att tänka på bra saker kunde jag snart knåpa ihop en liten lista på sånt som gjorde måndagen och tisdagen hyfsat bra ändå, trots magvärk och huvudbry. Kolla här till exempel:

 
Min nya klänning
Jag har hitta den P E R F E KT A klänningen. Den är som ett långt svart och otroligt mjuk linne, som slutar på halva vaden med lite slits upp till knäna och sådär härligt icke-slimfit. Svårt att beskriva den rättvist jag vet. Jag ska ta en bild på den en dag så ni får se vad jag snackar om.


Syrener
Alltså hur härligt är det inte att gå ut nu när luften sjunger av mjuk blomdoft som dansar in i näsborrarna? Blir nästan yr varje gång jag är ute pga hetsdoftning på försommaren *drar djupa andetag*



Vaniljkesella
Dööögöööött!
No further comments your honor.

 

Små bra kompisar
När två barn under fem greppar varandras händer och springer iväg för att leka - mitt hjärta ba: * BAAAM *

Och jag förstår ännu bättre nu att det viktigaste jag som förälder kan göra är att fortsätta berätta för kidsen om saker som redan är självklara för dem men som inte får glömmas. Fortsätta att berätta att alla får vara med, att alla är lika viktiga och att alltid säga ifrån när det känns fel. Barn, lätt de smartaste människorna som finns.


 

Kommentarer
Postat av: hantverksbloggen.blogg.se

Åhh, lukta lite på syrenerna för mig också! Här uppe har de inte riktigt kommit igång än :(

Svar: Trösta dig med att de kommer vara överblommade rätt snabbt här... :/
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-05-28 @ 08:19:45
URL: http://hantverksbloggen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ha en fin dag Matilda! :)

2014-05-28 @ 13:06:57
URL: http://vildeviking.se/
Postat av: Veronica

SÅ härliga bilder!

2014-05-28 @ 15:30:21
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Postat av: agnes

åh jättefina bildet! måste fråga: var är klänningen ifrån?? <3

Svar: Den är från Lindex :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-05-28 @ 20:56:08
Postat av: Cissi

Vill också veta; VAR KOMMER KLÄNNINGEN IFRÅN?? :)

Svar: Lindex! :D
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-05-29 @ 19:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback