Såhär började mars för mig


Klockan 5 slog jag upp ögonen och kände mig allmänt risig.
Ni som lyssnar på podden vet hur jag vaknade en annan natt i veckan och den här starten var den samma. 15 minuter in i min rätt skruttiga känsla vaknade minstemedlemmen i familjen och ylade "god morgon världen" på bebiska. Och nä, det gjorde inte alls saken bättre. Tyvärr. Så när jag uthärdat tre långa timmar av morgon-tv (asså, vet ni vad det är för galen skit som visas innan klockan sex? Fråga en drogmissbrukare om hens senaste tripp så får ni svaret... så pass) hade jag samlat nog med kraft för att ta mitt föräldraansvar på allvar - och snubblade in och väckte Jocke.

Det krävdes bara en blick på mitt trötta ansikte innan han hoppade upp ur sängen, beredde plats åt mig mellan bolsterna och varsamt stängde dörren om mig med viskningen: Sov så länge du vill älskling. 

"HÄRRÄGUUU ÄNTLIGEN!" skrek mitt sömntörstande jag inombords och såg fram emot flertalet timmar av ostörd, underbar, välbehövlig sömn. Om jag kunde somna? Nä. Precis enligt lagen om allts jävlighet.

Så efter en stund drog jag mig upp, tog en dusch, halsade en kanna kaffe, stoppade lillungen i vagnen och sökte tröst hos en annan småbarnsförälder och vän: Moa. Hon bjussade på brunch och fler koppar kaffe så jag blev henniska igen. Och jag ba: <3 <3 <3


Det var dessutom en väldigt pirrigt och förväntansfull stämning där hemma. Ikväll är det dags för andra chansen och den rockande pappan i familjen Spiderchick öser lite efter kl. 20.00 igång "Raise your Hands" med sitt fabulösa band Ammotrack på melloscenen igen! Så heja heja! Och rösta rösta! 




Efter åtskilliga timmar av allmänt trevligt och tusen lyckönskningar drog jag och lillpandan oss hemåt igen. Jag kände då att samsovning för moder och barn var en realistisk målbild. Och hade jag inte sån tur att det började småsnarkas från vagnen typ direkt? Jo, det hade jag.


 





Kommentarer
Postat av: amanda

"Slutet" gott, allting gott kanske? Fina bilder, så söt sovande i vagnen. Ha en fortsatt fin helg :)

2014-03-01 @ 15:29:23
URL: http://aal.blogg.se
Postat av: Linnea

Åh! Var har du köpt den fina pandamössan?

2014-03-01 @ 19:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback