Tävling

Vänner! Eftersom vi har ett poddsamarbete med INDISKA håller vi tillsamans med dem en finfin tävling. Minns ni det? Nu är det bara några dagar kvar! Iiih! Skynda skynda *min bästa Gunde Svan-imitation*

1:a pris: 1000 kronor i presentkort på Indiska
2: pris: 500 kronor i presentkort på Indiska.
 
För att delta. Svara på följande två frågor:
 
• INDISKA stödjer sedan många år ett flertal projekt inom organisationen Peace Trust i Indien. Nämn minst ett av dessa projekt.
 
• Vilken är din favoritprodukt i INDISKA:s kollektion just nu (uppge namnet på produkten och länka gärna, det kan vara något från både kläder, accessoar eller inredning) och varför?
 
Tävlingen pågår 8/6-15/6. Vinnare presenteras 16/6

 
Mina favoriter.
Åh vad jag själv önskar mig ett pressikort så jag kunde köpa  p r e c i s  allt. 

 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh så kul med tävling! :)

Ett av projekten är det som vi tar för givet var eviga dag, vattenprojektet. Jag tycker även att kvinnogruppen var ett jättebra initiativ!

Och vad gäller indiskas webbshop drömmer jag om en sommar klädd i denna (http://indiska.com/se/Kläder/Tunikor/MING/p/102679544PINK) liggandes i denna (http://indiska.com/se/Inredning/Övrig-inredning/125x200-PATCH/p/1000003389422) med denna (http://indiska.com/se/Inredning/Glas-%26-Porslin//AGADIR-MUG/p/1000003456445) i handen.

*håller tummarna*

2014-06-12 @ 19:08:06
Postat av: Caroline

Hejja Indiska som stödjer bl.a kvinnogruppen, barns skolgång, yrkeshögskolan samt har ett vattenprojekt där favvisen Ingegerd Råman har designat en fantastisk vatten kollektion!

Favoritlistan kan göras lång med bland annat Ingegerds vackra karaff och glas. Men just nu cravar min varma, svullna och gravida kropp efter den här: PATCH hängmatta multi!!
Åhhh vad jag cravar!!

2014-06-12 @ 19:47:13
Postat av: Jonna

Hejje!
Ett av projekten är kvinnogruppen. 👍
Min favorit är PATCH hängmatta pga finheten är total plus att det är en av de skönaste sommaraktiviteterna som finns att gunga sig till dvala i skuggan en varm sommardag.
KRAM!

2014-06-12 @ 21:46:49
Postat av: Anonym

Ett av projekten är kvinnogruppen! Hands up! :)
Jag drömmer om en sommar med denna skönhet, att sitta och läsa, dricka kaffe/juice och må bra efter ett stressigt år!

"KERALA hängstol beige"!

2014-06-12 @ 23:29:34
Postat av: Matilda Andersson

KERALA hängstol beige!

Mysa på morgonen med tidningen, böcker drickandes juice, kaffe osv! Sååå skönt efter ett stressigt år!!!<3

2014-06-12 @ 23:31:58
Postat av: Linnéa

Åh, jag älskar Indiska! Jag måste liksom alltid gå in och kika på indiska oavsett om jag hade tänkt köpa något eller inte. Sen kunde jag en gång i våras inte gå därifrån då de spelade min favoritskiva med Laleh. Så det slutade med att jag köpte en mugg, som sedan höll mig sällskap alla långa kvällar med fysikboken hela våren.

Jag visste inte att de samarbetade stödjer PeaceTrust i Indien och nu när jag vet det så gillar jag dem bara ännu mer!

Indiska stödjer projekt för rent vatten och även ett kvinnogruppens projekt som låter kvinnor tillverka produkter som sedan köps upp av företaget. De har även finansierat en yrkesskola i Indien och engagerar sig fortsatt inom denna. Jag gillar verkligen Indiskas engagemang, tummen upp!

Jag älskar, som sagt, indiskas muggar! Och det kommer hela tiden nya! Nästan lite jobbigt att muggarna är så vackra, man får ju ett sådant ha-begär! Gillar verkligen nya AGADIR mugg multi (http://indiska.com/se/Inredning/Glas-%26-Porslin//AGADIR-MUG/p/1000003456445). PATCH hängmatta (http://indiska.com/se/Inredning/%C3%96vrig-inredning/125x200-PATCH/p/1000003389422) är en annan favorit! Jag menar, vem vill inte ligga i en hängmatta nu i sommar? TARA pläd svart (http://indiska.com/se/Inredning/%C3%96vrig-inredning/140x160-TARA/p/1000003466772) skulle verkligen passa på min säng, så den får också en självklar plats på min favoritlista!

Kram!

2014-06-13 @ 00:18:01
URL: http://palomitas.blogg.se
Postat av: Helena

1. Som obotlig feminist och allmän människoälskare vill jag nämna projektet med kvinnogruppen som skapar arbetstillfällen för utsatta och fattiga kvinnor och ger dem en chans att försörja sin familj. Det är så fint och så nödvändigt. Heja!

2. Ljuslyktan Aditya i koppar är min nuvarande favorit hos Indiska. Den skulle bli ett sådant fint komplement till inredningen i vårt vardagsrum som går i rött, svart och ek, och dessutom vara en mysig ljuskälla i höst där jag förhoppningsvis sitter med en liten gravidmage. Länk: http://indiska.com/se/Inredning/Ljus-%26-lyktor/ADITYA-LANTERN/p/1000003460442

2014-06-13 @ 08:35:06
Postat av: Frida

Hejsan!

Kvinnogruppens projekt skapar arbetstillfällen för fattiga kvinnor, ett väldigt fint engagemang.

Oj hos Indiska finns det massa vackert men sist jag var där fastnade jag för dessa http://indiska.com/se/Inredning/Ljus-%26-lyktor/PARTY-LANTERN/p/1000003405542 . De skulle pryda min balkong och göra den lite extra mysig :)

2014-06-13 @ 15:58:54
Postat av: Liza

Glömmer hela tiden av att lägga en kommentar här, men nu kom jag äntligen ihåg det ;) Då kör vi:
1:Indiska stödjer bland annat ett studenthem för flickor, vilket är så bra tycker jag. En fin plats för tjejer att binda starka band med varandra, en bra väg in i systerskapet som alla verkligen borde få ta del i. <3
2: Jag gillar det mesta inne hos Indiska, men något jag spanat på ett tag är deras underbara lampa MELON, skulle passa perfekt hemma hos mig, annars tycker jag att det är svårt att hitta en lampa som känns relativt personlig, men denna är ju perfektion! Länk till lampan --> http://indiska.com/se/Inredning/Lampor/TABLE-MELON-LAMP/p/1000000290578

2014-06-13 @ 17:17:19
Postat av: Gabriella

Hej!

Alla projekten verkar helt fantastiska, men som genusstudent och helhjärtad feminist klappar hjärtat lite extra för kvinnogruppen. För att bekämpa det förtryck dessa indiska kvinnor lever under krävs att de får möjligheten att skapa sina egna verktyg att fightas för, och att skaffa sig ekonomiskt oberoende genom arbete är nog ett av de allra bästa sätten.

Det som jag suktar allra mest över i Indiskas sortiment just nu är den fantastiska multi-tunikan Freda. Var inne på Indiska för ett par veckor sedan och provade, och har på riktigt inte kunnat sluta tänka på denna fantastiska kreation, men då det inte är allt för fett i plånboken för en student på sommarlov fick jag snällt hänga den tillbaka. Det är som att någon sett in i mitt huvud och skapat mitt drömplagg. Tänk bara, en öppen, fladdrig kimono med mönster av påfågelfjädrar i grått och blekt rosa, där färgerna och linjerna för tanken till tidiga Tove Jansson-illustationer (på något märkligt vis). Jag och min syster åker upp till en enslig liten stuga utanför Tromsø i Norge om ett par veckor, och HALLÅ hur fin vore den inte i den miljön? Helt oslagbart fin tänker jag.

Det var allt för mig, ha det fint och tack för en fantastisk fin och peppande blogg!
Puss!

2014-06-14 @ 09:41:46
Postat av: Gabriella

Hej!

Alla projekten verkar helt fantastiska, men som genusstudent och helhjärtad feminist klappar hjärtat lite extra för kvinnogruppen. För att bekämpa det förtryck dessa indiska kvinnor lever under krävs att de får möjligheten att skapa sina egna verktyg att fightas för, och att skaffa sig ekonomiskt oberoende genom arbete är nog ett av de allra bästa sätten.

Det som jag suktar allra mest över i Indiskas sortiment just nu är den fantastiska multi-tunikan Freda. Var inne på Indiska för ett par veckor sedan och provade, och har på riktigt inte kunnat sluta tänka på denna fantastiska kreation, men då det inte är allt för fett i plånboken för en student på sommarlov fick jag snällt hänga den tillbaka. Det är som att någon sett in i mitt huvud och skapat mitt drömplagg. Tänk bara, en öppen, fladdrig kimono med mönster av påfågelfjädrar i grått och blekt rosa, där färgerna och linjerna för tanken till tidiga Tove Jansson-illustationer (på något märkligt vis). Jag och min syster åker upp till en enslig liten stuga utanför Tromsø i Norge om ett par veckor, och HALLÅ hur fin vore den inte i den miljön? Helt oslagbart fin tänker jag.

Det var allt för mig, ha det fint och tack för en fantastisk fin och peppande blogg!
Puss!

2014-06-14 @ 09:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback