Pengar in pengar ut

 
Hej vänner! Det är måndag och här sitter jag och muttrar och mumlar över momstillägg. Så otroligt spännnde och lärorik del av att starta företag det här med bokföring och ekonomi. Jag har verkligen börjat tycka det är galet intressant och vill fördjupa mig i ämnet och lära mig mer.

I N T E.
Asså fyyyfaaan vad tråkigt det är!
Jag tror att det lätt att det skulle kunna användas som effektiv tortyrmetod i fängelser.

Tortyrmetoder - "Bokföraren"
Fångar dömda för nått alldeles särskillt hemskt placeras mol alena vid ett skrivbord med stora fakturahögar, kvitton och bös med enbart en sketen liten miniräknare till hjälp. 

Vakt: Seså vidriga brottsling. Få ihop det här konsultföretagets bokföring. Om fem timmar ska det vara klart och inte ett öre fel, då blir det övertid. ÄR'E FÖRSTÅTT!?

Fånge: Neeeeeeeej snälla! Jag gör vad som helst. Vaaaaaaad som heeeeeelst bara jag slipper momsavdrag!

Vakt: Det skulle du tänkt på innan du började läcka hemligstämplad infommation till fienden. Mohhahahahahaha! *slänger huvudet bakåt och skurkskrattar*

Jag vet, det kan låta ganska rått och fruktansvärt.
Men någon måste göra det, och bara det inte är jag så är jag nöjd.











Kommentarer
Postat av: maria

hahaha! världens sannaste bild av ren tortyr! jag håller med till 110%! och då är det ändå ingenting jag pysslar med särskilt ofta =)

2014-06-03 @ 17:29:37
URL: http://mariabergstrom.blogg.se
Postat av: lovisa - mångsysslare

Haha, ja jag startade själv företag detta år som Hundfrisör. Satt vid mitt målarfärgsfläckiga skrivbord i flera veckor och pluggade alla dessa häften som kommer med posten. Men nu när man väl kan det är et liiite roligt. Innan var det sådan tråkighetspanikångest att det inte var klokt.

2014-06-05 @ 06:56:40
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback