OITNB


Ja jag vet, jag lovade lite mer action här inne så sent som förra veckan. Och sen... 

 
Sen kom säsong 2 av Orange Is The New Black! Omg. SOM jag plöjt. Herregud, jag älskar denna serie så o r i m l i g t  mycket. Massor med härliga kvinnor som får vara roliga, fräcka, osexiga och kära i vem de vill. Typ. Det jag älskar allra, allra mest är hur otroligt rimliga alla karraktärer och dialoger känns. Så briljant.

Mina topp tre favoriter är:

 
 
1. Poussey
Ååå. Hon är så genomunderbar. Jag kan liksom se hur vi två hade bildat lag i finkan direkt och haft en jolly good time precis hela tiden. Hon är liksom en fin och snäll person jag trr att jag skulle må sjukt bra av att hänga med, speciellt bakom galler då det känns som bra bunk buddies-egenskaper.

Och ja, jag erkänner. Har även värsta CRUSHEN på henne. <3<3<3  
*pinterestar maniskt bilder och sparar i min crushes-mapp*



2. Red
Älskar Red och hela hennes bitska power, listiga planer och ryska accent. Hon är lätt den coolaste karraktären i hela serien ch min absoluta chefsförebild. Eh, ja minus att hon brännde upp en av sina anställda då rå. Men annars. 

 
3. Pennsatucky
Älskar det faktum att hon är ett komplett wacko. Så galen, så rolig och såååå asläskig.

Har dessutm fått höra att skulle vara lika till utseendet. Väljer dock att blunda för att liknelsen kom innan hon fick tänderna fixade...


 


Kommentarer
Postat av: Elin Larsson

Äääääääälskar serien

2014-06-12 @ 17:36:42
URL: http://elinlarsson.forme.se
Postat av: Kajsa

Så stört bra serie! Jag älskar Taystee också! Och Suzanne aka Crazy Eyes. Hon har en så sorglig och fin backstory.

Svar: Ja jag med! Och Nicky och Morello och.. ja, typ alla utom Vee, Piper och Caputo.
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-06-16 @ 21:23:59
URL: http://www.kobranhuggertill.blogspot.se/
Postat av: Sofia Ekström

oh, jag har inte börjat kolla på andra säsongen än, spar mig (frågan är om jag inte kommer slå på så fort jag skrivit klart kommentaren...)

men det jag skulle säga var att JA! ni är faktiskt lika, och dårå, minus tänderna. vilken grej att skriva i cvt!

Svar: Åå. Du har en skatt framför dig. Jag är avis på att ha den kvar!
Haha tack så mycket *drar på mig luvan och blinkar galet*
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-06-16 @ 22:18:27
URL: http://ekstromsofia.blogg.se
Postat av: Elinor

Nämen, ni är ju faktiskt riktigt lika! I alla fall på den bilden :)

2014-06-18 @ 19:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback