Midsommar 2014 - jag gillar din stil.

 

Vänner!
 Har ni sussat sött på blomster och drömt om kärleken inatt? Trevligt isåfall. Själv ligger cirka en ziljon timmar back på sömnkontot tack vara familjens minsta nattskrikhals. Men jag förstår honom, soleksem och myggbett rimmar illa tillsammans. Särskillt om natten. 


 
Men midsommar har varit så himla bra ändå. I år gick vi ifrån traditionsenligt sommerstugefir och uppehöll oss lite närmare civilisationen pga Jockes jobbschema. Men inte blev det sämre för det inte. Vi, och stora delar av våra syskonskaror, band kransar av hundkex, grillade grönsakspett och kött, hoppade säck och spelade blindboll, vilket vill säga lade fotbollsstraffar med ögonbindel (OBS! Supersvårt! Tur att en är värsta Zlatan).

Och vad ännu härligare är - allt detta i strålande sol. Mm. Gnuggade ögonen flera gånger i häpen förundran. 



Sänggång blev dessutom något senarelagd pga urkul spel, så jag hann därför bara snudda med kinden mot örngottet innan lillkliarn' började jämra sig brevid. Därför har jag nu fått en halvtimmes beordrar sängvila innan Jocke drar på nattpass. Som jag tydligen bloggade upp... ops. 
 
Nu hör jag dessutom hur lördagsgodisrövarna börjat smyga utanför dörren i väntan på att vi drar ett stråt upp till affärn för att utkräva ett byte med lysmelk och malacofiskar.

Och inte mig emot. Hej hej.
 

Kommentarer
Postat av: Nova

Men asså IDYLLEN! Hundkexkransar måste dessutom vara bästa sättet att ta fokus från sömnbristlooken!

2014-06-21 @ 13:29:18
URL: http://novajl.se
Postat av: P

Vad otroligt vacker du är!! ^^ Kram

2014-06-21 @ 20:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback