Förvirringen fortsätter


TACK
 HÖRNI för alla era sjukt smarta inputs i emojidebatten. Jag visste väl att jag hade nätets smartaste läsare. *blinkar flirtigt med ena ögat* 

Jag har fått lära mig mycket, tillexempel att det finns något som heter emojipedia.org vilket jag naturligtvis ÄLSKAR! Så genialt. Emojipedia talat dock inte riktigt klarspråk med mig angående emojin i fråga:

"Two hands placed firmly together, used to represent praying hands, and also meaningsorry in Japanese.

Other uses for this Emoji include pleading, or  a High-Five Emoji, due to the similarity in appearance to a high-five gesture in the Apple artwork."

 

Men eftersom ni klokingar övervägande sa "bön" i komentarsfältet var jag helt beredd på att gå på den vägen. Kändes SÅ skönt att äntligen kunna lita på mig själv igen. *sänder en bön*

Tills jag såg det här på insta...






Jävlar!




 

Kommentarer
Postat av: Anni

Nämen det är ju klart att det är en bön! Om det är två personer som gör high five så undrar jag för det första, varför har de samma kläder på sig? Och för det andra brukar man väl använda samma hand ( t.ex. att båda använder sin högra hand) då man gör high five.

2014-06-06 @ 14:14:08
Postat av: POOS

Jag tycker då i alla fall att om det nu är en high five så borde den ena ärmen vara i en annan färg. Då hade man förstått mer att det inte är en bön det handlar om. :p

2014-06-06 @ 14:23:54
URL: http://www.fames.se/POOS
Postat av: Sanna

Fast om man high-five:ar så blir det ju oftast tumme mot lillfinger, sällan man high-five:ar med samma hand som den andra personen :) Och jag tycker det ser ut som två lillfingrar som möts - alltså är "en bön" troligare :)

2014-06-06 @ 18:14:21
Postat av: Anonym

Jag använder den som halleluja, när jag blir religiös trots att jag inte är det.

2014-06-09 @ 16:52:40
URL: http://ekstromsofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback