Ropen ska skalla: HELG ÅT ALLA!


Tjena köpmisar.
 Eftersom det är fredag har jag till största del jonglerat runt på kidsen här hemma. Fredag är verkligen stora mutardagen här hemma, speciellt då det lixom är 12 minus ute och min högsta önskan absolut inte är att vistas utomhus. Jag är en inneperson på vintern. Mina absolut mest traumatiska barndomsminnen är dem med skridskor på fötterna, bävernylonsoverall och piskande isvind på kinderna.  Så istället för att gå ut sticker jag åt ungarna första glassen vid 09.30 och hoppas att det ska göra susen för tålamodet tills den andra vuxna hemvänder från skolan.
 

Men nu har min make återvänt, lagat apgod mat och tagit med kidesen in på barnrummet. Prisa honom! *änglaspel och gospelkör* Jag befinner mig sådeles på hemmakontoret och är i tagen att pilla ihop en podbild, göra en hög med reseach, skriva några litterära mästerverk till bloggen samt fixa lite inför ett bra och gripande gästbloggeri som startar här på bloggen imorgon. Stay tuned på den så att säga.

Men hittils har jag mest lyssnat på musik (inte Lordi) och läst andra bloggar och upptäckt min egen tweet hos Lady Dahmer *fnissar förtjust* och liksom kopplat på helghjärnan så vi får väl helt enkelt se om jag kommer igång överhuvudtaget. Det är ju ändå fredag... *lägger upp fötterna på skrivbordet* 









 

Kommentarer
Postat av: hantverksbloggen.blogg.se

Vad skönt det hade varit med -12 istället för polarkylan här med -31 utomhus! Och fredagen är helt klart bästa dagen med allt som det innebär! :D

2014-01-24 @ 18:15:20
URL: http://hantverksbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback