Livets hårda skola


 
Holla amigos! Lite osis för den här bloggen att mitt liv liksom går i 100 knyck just nu. Den blir ju uppenbarligen lite försummad av det. Typiskt bloggar och liv att krocka. Och jag som då ändå har jobbat just livet ut mig det senaste. Men inte på det viset att det känns jobbigt och stressigt som ett hav av jobb brukar göra. Nej mycket mer på asså-jag-har-världens-roligaste-jobb-och-vill-jobba-jämt-viset. 

Sen har jag också hunnit med att utsättas för mitt första sjuk-lur av ett barn. Mitt eget. Ni vet det där äldsta lockiga som lystrar till Iris. Mm precis, just hon. Ett fejkat magont fick utgången nerbäddad med glass, goda mackor, film och iPad i föräldrasängen under kvidande pip med ynklighetsgrad 200. Stackars lilla tapperhjärtat, tänkte jag oroligt och ville genast anmäla mig till VM i curlig och lyda hennes minsta vink. Men snart kom hon uppsmygande och "hjälpte" mig och Moa med att "skriva vikiga grejer". Typ om elefenters anatomi osv. Och själv kändes hon otroligt kurrant. Så jag skrev "Estetisk verksamhet, Drama: MVG" i hennes betygspapper från Livets Hårda Skola.


Och på tal om skola har vi haft upprop i pulkabacken. Vi åt bullar och skrek "SE UPP I BACKEN FYRA HÅL I NACKEN" när vi återinvigde Jockes snowracer årsmodell 1987-isch. Retrovibbar på den alltså. 

 




Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - skjuter från spinnsidan

Älskar bilden längst ner

Svar: Ja den är fin :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-01-25 @ 14:18:08
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback