Lista på jullovsaktivieter


Vi lever jullovsliv fullt ut i pyjamas och raggisar och jag passar på att lista ett par av de saker vi gjort de senaste dagarna.

1. Ovälkomnat nattskräcken åter i vårt hem

Lillefjunet har nattskräck. Igen. Det har gått i perioder sedan 11 månaders ålder ungefär. Med det sagt vaknar han skräckslagen mitt i natten och fightas vrålande för sitt lilla liv. Eller vaknar gör han inte heller, det är ju det som är själva grejen, nattskräck är som en dröm fast kroppen är vaken. Typ. Läbbit är det iallfall, och det blir ju inte heller så mycket sömn för hans föräldrar. Om en säger så.

Okej. Gjorde jag nyss min sons nattskräck till något som det är mest synd om MIG för? Ja tydligen. Men så tillhör jag ju också, enligt endel, den mest själviska generation som någonsin vandrat på detta klot. Jag kan knappt hjälpa det själv mvh /80-talist

2. Plundrat små hus.
Obarmhärtigt med grovt tillhygge.

 
 
3. Steemat järnet
Ja, vi har verkligen upptäckt streemandets gåva till den moderna människan. Ursist på bollen där kanske- jag vet. Har iallafall nyss sett klart på säsong ett av "Orange is the New black" och "Homeland" (som både var asbra) på Netflix och plöjt halva SVTplays arkiv av sånt jag alltid missar när det går på TV pga typ ovan nämnda nattskräck eller akut egentrötthet. Hej "Historieätarna firar jul", "Kobra", "Alla är Fotografer", "Fröken Frimans krig" och "Döden Döden Döden" - jag har gillat er alla.


 
 
 

Kommentarer
Postat av: mirijam

Sigge har också det, fast inte jätteofta, bara någon gång per månad men HELVETE vad rädd jag blev första gången när han ba IIIIIIUUUUHHHHH från ingenstans mellan oss i sängen när han kanske var... tre små veckor? Jobbigt nu också (även för oss 70-talister) men mest för att det inte går att göra något åt det när han blir sån...

2014-01-09 @ 15:54:12
URL: http://mirijam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback