Det som i folkmun kallas helg


Hallå måndagsfirare! 
Eftersom Ian den lille spjuvern kräktes in helgen, tog vi vårt medmänskliga ansvar och inledde helgfirandet isolerade från omvärlden i 48 timmar i vårt fort på tredje våning. Vi bunkrade blåbärssoppa, piggelin, yoggi och handukar som om magsjukekriget vore kommet och satte oss sedan i soffan, höll varandras händerna och sa saker som: Nu får vi vara tappra. Ingen har dött av lite multipel magsjuka. Vi klarade ändå livhanken förra året. Jag älskar dig osv.

Men inget hände... (?) (!) Inte den mista lilla sura uppstötning eller obehagskänsla hos oss andra. Och när tidsfristen för vad som anses vara ok för sjukdommen att angripa resterande familj hade löpt ut, tittade vi på varandra, flämtande av upphetsning och jag viskade chockat i Jockes öra att: "Jag kan knappt tro att det är sant. Ingen.av.oss.andra HAR BLIVIT SJUK!!!!???!?!?" 

Vi borde ju sprungit jublandes till närmska kiosk och köppt oss en lott lixom. Men nä. Vi köpte pizza istället.

 
Så vår helg-HELG började egnentligen först i lördags kväll. Då med nått så spännande som: da-da-daaaaaa TVÄTTID! *slår frivolter* *öppnar skumpa* *dasar natten lång* Jocke, den forna barhängskungen, fick lite  existentiell ångest fram emot 22.30 när han fann sig själv rensa ur omaka par ur sin strumplåda. "GAH VAD HÅLLER JAG PÅ MED DET ÄR LÖRDAGKVÄLL?!" hörde jag honom yla från sovrummet och sekunden senare kastade han sig ner i soffan med ett glas vin och choklad. Bra initiativ, så jag hängde på.

 
Söndagen bjöd dock på en trevlig kaffekopp en trappa ner samt möjligheten för barnen att röja loss i ett kompisrum plus besök av våra egna stamfamiljer fram emot eftermiddagen. Så vi kan säga att vi slutade på topp, vilket alltid känns trevligt.










Kommentarer
Postat av: Josephine Foto

Livets på sin tråkigaste spets, strumprensningen.
Haha, tur ni överlevde både den och magsjukan.

2014-01-20 @ 21:09:17
URL: http://fotografjosephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback