Det här med spontanitet och små barn...


Låt mig återge ett sms-samtal som idag ägde rum mellan mig och vän med barn.

Jag: Barnen är hemma från förskolan idag :)

Vän: Mina med! Vill ni leka?

Jag: Givetvis! Vart, när, hur? :)

Vän: Jag ska iväg en snabbis 11.30 så ni kanske kan komma hit, så kan jag sticka en halvtimme medan du har barnen och sen kan vi äta lunch och gå ut?

Jag: Mm. Jag och Iris kan komma 11, men då Ian får stanna hemma med J isf. Han vaknade så tidigt och sover himla crappy i vagen du vet :/

Vän: Ok. Vänta lite så ska jag bara kolla en grej :)

(15 min senare)

Vän: Jag har löst det! Min man kommer hem, tar barnen, jag springer iväg, vi ses efter det. Runt 12 här hemma för lunch :)

Jag: Mm. Men då sover nog Ian. Men om din man kommer hem, du sticker iväg, jag lägger Ian tidigare, vi kommer förbi och äter runt 12.30, sen går vi ut och leker?

Vän: Hum... Då måste min minsta sova innan. Så om vi säger att min man kommer hem, jag sticker iväg, jag kommer hem, vi äter, går ut, söver lillen i vagnen och vi möts ute och leker?

Jag: Ian måste nog ha mat typ då, eftersom jag la honom innan lunch. Men om vi säger din man kommer hem, du sticker iväg och kommer hem, jag går ut och leker med Iris under tiden, ni äter hemma, vi äter hemma, Ian vaknar, du går ut och söver din lilla, ni leker ute medan jag ger Ian mat och så kommer vi bort till er och leker efter det? :)

Vän: Ja, Fast... då är det ju typ middag...?

Jag: ELLER så kapitulerar vi bara för det här småbarnspusslet och hörs sen när vi har tid? 

Vän: MEN HALLÅ! DAGENS BÄSTA IDÈ! :D


 





Kommentarer
Postat av: s p i n d e l t j e j e n

Hahaha det där känner man igen! Var exakt så härom dagen:

M: Vill ni komma hit och hänga?
C: Kommer nu på förmiddagen för A sover i em?
M: Men S kommer också hit och hon kommer vid 14.
C: Näää A sover typ 13-15 så det funkar inte. Men kan vi inte ses nu en stund då?
M: Nääää nu sover ju min minste.
C: Jamen vi hörs en annan dag då ;)
M: Perfekt! ;)

2014-02-13 @ 14:58:07
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Josephine Foto

Hahahahahahahaha!
Eller ja, skulle mest påpeka att jag skrattade mycket när jag läste. Typ så.

2014-02-13 @ 19:54:38
URL: http://fotografjosephine.blogg.se
Postat av: Elli

Haha. Precis så känns det ju😂

Svar: Haha ja precis. Noll spontanitet ;)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-02-25 @ 22:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback