Dansar på jobbet!


Hej från Kreativa Verkstan AB! Eftersom min arma kollega är sjuk har jag ensamarbetat de senaste två dagarna. Vilket genast får mig att känna mig lite vilsen? Har ju tidigare alltid älskat att arbeta själv pga av att andra människor typ stör... min... kreativitet... (alltså hur illa låter inte den egenskapen i typ ett CV?) men Moa är liksom undantaget här. Hon har en mycket effektiv påverkan på mig. En positiv sådan ska understrykas.

Så nu när jag lämnats själv under två dagar då hon kurerar sig hemmavid, har jag liksom börjat bli helt snurrig och ambivalent och sms-bombar henne med 1000 frågor. Mycket olikt mig, jag som under en tidigare anställning kallades "lill-bossen". Hurm.


 
Men bra grej: Jobbar i myskostymen! 
Otroligt bekvämt. Och dansvänligt. Ännu bättre då jag lyssnar på ashög musik när jag jobbar själv.

Typ den här ---->  P A N I K B A L L A   L  I S T A N  <---- bla.

Jag viftar med armana i luften, slänger dit nån bokstav här och där,  snurrar på min skrivbordsstol, väljer typsnitt på måfå, mimar vad jag tror är DJ-moves, justerar färger en aning, knäpper med fingrarna. Ja ni fattar. Så idag är alltså dagen då jag elektrodansar fram min kreativitet. Och bra blir det.








Kommentarer
Postat av: Zandra

Fasen va gött attdet blir bra! Fattar inte exakt vad det är ni jobbar med (och har säkert frågat förr) så du får hemskt gärna upplysa mig om du orkar :)

2014-02-06 @ 15:40:49
URL: http://augustifamiljen.blogg.se
Postat av: amanda

Så härlig beskrivning av dina moves :) och peppande inlägg!

2014-02-06 @ 16:46:33
URL: http://aal.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej!
Kan inte du berätta i någon kommande podcast om hur det var att plugga och vara föräldraledig samtidigt? Har för mig att du pratat om det i någon tidigare pod. Jag väntar mitt andra barn i början på mars och planerar att kombinera föräldraledighet med distansstudier till hösten och skulle vilja ha lite tips. :)
Superbra poddar gör ni, de är lite för få bara. ;)

2014-02-06 @ 18:35:58
URL: http://ettlivirorelse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback