Smit från städ och skur med listigt jobblur.


Hej vänner! Idag har Jocke flängt runt här hemma med både damsugare och mopp. Han har diskat och dammat och torkat och lagat mat. Nästan som om han tävlade i huslighets-VM.

Vad jag gjort under tiden? Legat i soffan.

Jepp. Legat still och låssats att jag var en del av inredningen, typ en kudde eller nån pläd i olika färger. När Jocke sedan fått syn på mig där i mitt soffhörn och frågat om jag kanske kunde tänka mig att hjälpa till lite har jag sett frågande ut och sagt:
"Men jag jobbar ju?" och så har jag petat lite på telefonen. "Jag är FAKTISKT på KONTORET nu. Ser du inte det? Har du ingen respekt för mitt arbete? VAVAVAVAVVAVA?!" 

Och då har han ursäktande viftat med händerna och sagt:

"Jovisst jovisst. Sorry, då ska jag inte störa... Jobba du." *backar ut ur rummet med damsugaren efter sig*

Jag: "Tänkte la det... Men du?"
Jocke: "Ja?"

Jag: "Tar du och damsuger här lite? Här. Under mina fötter... Tack så mycket."

Och ja, måhända att jag kanske ljög lite för honom. Men att klara av bana 127 på Candy Crusch ÄR faktiskt ett jobb utav bara helskotta. Testa själva.


Och ps. SOM jag städar när han inte är hemma kan jag gott ligga här en stund till. 








Kommentarer
Postat av: Josefine

Nämen gud så söt på sista bilden! "Jag har inte gjort nått!"

2013-09-25 @ 15:38:35
URL: http://yohseefeen.blogspot.de/
Postat av: Lina

Haha, gilla den stilen! ^^
Och på tal om CC, vänta till du kommer till bana 133.. ^^

2013-09-26 @ 09:42:19
URL: http://undradejust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback