Jag ger dig min morgon. Och min födmiddag. Och runt lunch.


Klocken 05.55 steg vi upp imorse, Iris och jag. Då hade jag halva natten dessutom brottats med en sömnvägrande 12-kilosklump preciiiis slutit sina ögon i slummer då storasystern behagade att smyga in i rummet och teatraliskt viska "Nu tycker jag att vi tar och går upp, mamma".

Jag var trött. Eller nej, låt mig rätta mig själv. Jag var ett vrak. Typ död. Dessutom var hon inte ens pigg, Iris. Hon satt och blängde tjurigt i soffan för att hon var citat "jättetrött" slut citat och morgonbolibompa var citat: "jättetråkiga program för bebisar" slut citat. "JA MEN GÅ IN OCH SOV DÅ?!?!" brölade jag från mitt soffhörn. Det ville hon inte. 

 
En bra sak med tidig morgon är dock soluppgången som idag var fantastisk.
Synd bara att allt det andra med tidiga mornar är så dåligt...

Men efter att ha hällt i mig behövliga mängder kaffe och sparkat upp min kvällsjobbande man och nattvakne son (honom pussade jag dock upp) traskade jag iväg till Moa för att invänta TV-besök. Lokalpressen var intresserad av att snacka podd med oss. Skitskoj!

Dock är jag säker på att Moa kommer framstå som "the brains" i gänget om en säger så. Jag fnissade mest, slängde med huvudet och stammade "Filmar du nu? Mähhähähähä öööööööh vad vi pratar om i podden? Jamen vi snackar väl typ om allt möjligt... liksom... Typ du vet... grejs och så...HAHAHAHAHAHAHA ööh hehehe.. he?"  Men det blir säkert bra. I början av nästa veckar får vi se *gulp* 

 






Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej Matilda! Du är grym! Följer dig såklart här på bloggen. Jag har lånat en bild ( som jag länkat hit) av dig. Hoppas att det är OK. Annars får du hojta till så fixar jag! :) KRAMAR

2013-09-12 @ 19:51:45
URL: http://www.binabus.se
Postat av: Ida

Åh jag lider med dig! Min lilla har trasslat nattetid och när jag sen måste pallra mig upp å gå till jobbet ja då har hon passat på att sova som en liten gris. Inte långtifrån att man hämtar kastrulllocken då.. fast det gör man ju inte.. eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback