Positiv vs. negativ


1. Sömnen

Negativt
De nyss så snälla vi-somnar-runt-sju-och-sover-sött-till-sex-barnen har bytts ut mot några andra, betydligt mindre charmiga tomtar. En slåss och skriker som hens sista stund vore kommen när nån förälder proklamerar läggdags, och den andra tassar upp ur sängen sjuttioelva gånger för att kissa/bajsa/ta febern/dricka vatten/leta efter nappen/kolonisera Mars. 

Positivt
När de väl somnat: bästa tiden på dygnet om ni frågar mig! Som lördag vid löning förr. *dansar mig ner i soffhörnet* (ja men stäm mig då)

2. iPhonen

Negativt
Min operatör har ballat ur. Kan inte uppdatera instagram, FB, bloggen eller mailen. Kan inte ringa. Kan inte ta emot sms? Kan inte göra nått "smart" alls, bara dumt. Som att svära åt den. Fult.

Positivt
Inget positivt. Förutom mer tid till min familj vilket jag hört ska vara "bra". HAHAHHHAHHAHA ........ "vara med familjen" hohohohoh ni är väl för skojiga ni. 


3. Skolan

Negativt
Är redan ordentligt sen med första inlämningen. Och jag har ingen direkt ursäkt för det annat än att jag bara "inte haft tid". Vilket är sant, men kanske ändå inte helt godtagbart för min examinator. Inte alls om jag läser ur hens något bitska mail... *suckar och lunkar mot datorn*

Positivt
Jag jobbar på det! Och jag tycker ju att det är intressant. Samt att det där som jag har gjort istället för att plugga är SÅ SPÄNNANDE och jag har SÅ STORA FÖRHOPPNINGAR på att jag verkligen hittat "när jag blir stor ska jag bli"-yrket. Det var ju på tiden om en säger så.



Ägd av sömnstrejkarn'






Kommentarer
Postat av: E

Alltså.. Du anar inte hur mycket din blogg får till och med mig att längta efter barn.

2013-10-17 @ 21:49:19
URL: http://destruktion.blogg.se
Postat av: Lotta

Hej underbara människa!
Jag fullkomligt älskar din blogg (och pod)
Blir så glad av att läsa den! Du beskriver verkligheten på ett så bra sätt och jag blir så sugen på att utöka antalet barn från ett till två!
Tack för att du delar med dig!!

2013-10-17 @ 22:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback