En fråga bara


Har nyss bäddat om i sängen.
Alltså; topp tre bästa saker i livet tycker jag är att lägga sig (helst typ spritt språngande) i nybäddad säng och bara känna det svala, frasiga bomullstyget omsluta lillkroppen. Gärna med smattrande regn mot rutan och en podcast i örat. MMMMHHUUMMM <-- (njutljud)

Men en sak förvånar mig när det händer. Det är när jag ställs mot sängkläder som har uppenbara konstruktionsfel. För vilken person vid sina sinnens fulla bruk designar ett påslakan utan de där små hålen en kan dra upp täcket i högst upp? Alltså jag blir galen! VEM FAN ÄR ANSVARIG FÖR DET SATTYGET?! *flåsandas*
Ge mig ett namn så jag typ kan nita'n... 





Pustar ut efter drabbning med hållöst tygstycke.



Kommentarer
Postat av: POOS

IKEA har någon jäkla fallenhet för detta sattyg! Blir så sur varenda gång jag ska bädda om. -.-'

2013-10-28 @ 20:43:47
URL: http://www.fames.se/POOS
Postat av: Julia Wilberts

Allra skönast är det att lägga sig under de där nytvättade lakanen med nyrakade ben. Det finns absolut ingenting som toppar den känslan!

2013-10-28 @ 20:48:24
URL: http://juliagyllenpamp.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har hört att tyskarna, tror jag det var, om och om igen trodde att påslakanen var trasiga eller felsydda och lämnade tillbaka kopiösa mängder sängkläder till IKEA. Till så stor grad att IKEA valde att ändra dem. Och eftersom det är samma påslakan i alla länder så får även vi leva med påslakan utan hål.
Hur det är med andra varumärken vet jag ej...
/ Fd IKEA-anställd

2013-10-28 @ 20:55:46
Postat av: Johanna

I know that feeling! Men jag kan inte undgå att säga att dina sängkläder på bilden är RIKTIGT snygga! Är det Ikea som är boven till sattyget men också boven till att sälja riktigt snyggt påslakan?

Kram!!

2013-10-28 @ 20:56:53
Postat av: Emelie

Hahaha WORD!!

2013-10-28 @ 22:29:25
Postat av: Jenny Nilsson

Nyrakade ben ska det oxå vara!
Men håller med dig, vem kom på grejjen att INTE ha hål upptill?! :S

2013-10-29 @ 08:34:05
URL: http://nilssonjenny.blogg.se/
Postat av: Lisen

Haha jag har precis samma problem här hemma, dessutom med favvosängkläderna. Jag blir tokig när det inte går att skaka ner täcket ordentligt!!

2013-10-29 @ 09:18:58
URL: http://axtorpsng.blogg.se
Postat av: S.

Haha! TACK på den! Jag tror också att det är Ingvar Kamprad som ligger bakom denna komplott...

Och en annan sängkläder-grej vi stör oss på här hemma, ur genusperspektiv: när det väl FINNS ett par hål i lakanet, varför är de då ofta så små att min killes händer inte går att få igenom utan våld och vilja? Nähä, endast små smärta kvinno-tassar ska tydligen göra sig besvär att bädda rent... Tur att min snubbe är så stark att han klarar att lyfta ett tjockt täcke med bara pincettgrepp ;) Det tänkte de inte på, patriarkatet! Ha!

2013-10-29 @ 09:37:38
Postat av: Anonym

Haha! TACK på den! Jag tror också att det är Ingvar Kamprad som ligger bakom denna komplott...

Och en annan sängkläder-grej vi stör oss på här hemma, ur genusperspektiv: när det väl FINNS ett par hål i lakanet, varför är de då ofta så små att min killes händer inte går att få igenom utan våld och vilja? Nähä, endast små smärta kvinno-tassar ska tydligen göra sig besvär att bädda rent... Tur att min snubbe är så stark att han klarar att lyfta ett tjockt täcke med bara pincettgrepp ;) Det tänkte de inte på, patriarkatet! Ha!

2013-10-29 @ 09:39:09
Postat av: Lina

Jag håller med dig! Nyduschad och nerbäddad i nytvättade lakan är hur underbart som helst!

Men dessa hållösa lakan innebar en ständig kamp tills jag kom på knepet! 1)Vänd lakanet ut-och-in 2)ta händerna genom det stora hålet hela vägen till motsatta hörn och ta tag i täcket 3)vänd lakanet rätt över täcket 4)Färdig! Tar typ 2 sek och passar även för sambons händer ;)

2013-10-29 @ 21:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback