25 vintrar har jag levat, men den 26:e blir min död. Om inte...


Jag hörde någon prata om vintern nyss och frös till lite i själen. FY FASEN VILKET VIDER. Sluta upp! Och jag bara kände att om nästa blir som förra måste jag minimera tillfällena jag går utanför dörren så mycket som möjligt. Och eftersom de per atomatik kommer att dra ner på inkomsterna, vilket ofta total isolering gör, måste jag nu börja fiska efter allmosor. Så -

Hej hej alla ni som sitter med makt att skicka ut gratisgrejer till bloggerz! *vinkar med lillnäven* *ler mitt trevligaste*
Detta behöver jag:

1. En menskopp
Eftersom jag hört så SJUKT MYCKET POSITIVT om den här lilla silikon(?)mockafjongen att stoppa upp i sniperiet vid mens vill jag ju givetvis testa. Allt som är bäst bör en ha i sin ägo resonerar jag. Dessutom vill jag slippa gå och köpa tamponger i tid och otid.

2. En årsförbrukning kaffe (fair trade såklart).
Förklaring överflödig, så mycket som jag har skrivit om kaffe i den här bloggen. En gång när jag var med i tidningen citerade reportern mitt skämt om att jag drack "typ 10 koppar om dan" rakt av (alltså som ett icke-skämt) och nu har det liksom blivit som en vedertagen sanning att jag är hon som dricker 10 koppar om dan. Och kaffe - det är dyrt. Och varmt. Varmt= bra på vintern.

3. En årsförbrukning mörk choklad (också fair trade såklart).
Eftersom inget passar så bra till kaffe som mörk cholkad. Samt en måste ju äta för att leva. Helst då choklad.

4. En sjukt snygg och himla mjuk pyjamas.
Eftersom Winter is Coming och jag har planerat att ligga och vältra mig i soffhörnet december till mars. Bra reklampelare för pyjamasar så att säga.

5. En solsemester.
Detta är alltså ett alternativ till pyjamasen. Jag säger: Bali, fyra personer, strandhotel, december-mars. Vad säger du, AFGCK (Ansvarig För Glassigt Charterbolags Kommunikationsavdelning)? 

Sådär ja. Då var jag klar.
Seså - komsi komsi alla gratisgrejer. I'm sittn' on my butt waiting yao! *coola hiphop-tecken*

(OBZ OBZ OBZ! Ni nu som förfasar er över mitt OTROLIGA gireri, andas och lugna eder åter. Detta är inte helt och hållet på allvar. Bara solsemestern. OBS! och menskoppen).

 

Eder Ronja Rövardotter
Björngrottan Mattissskogen 
Sverige



Kommentarer
Postat av: J

Nejnej, Bali ska man inte vara på i dec-feb har jag hört. Mars var perfekt dock. Har dock (återigen) även hört att man inte ska vara i Sverige okt-april. Kan eventuellt hända att Bali under low season är bättre ändå. Hoppas du får napp!

2013-10-09 @ 13:57:48
Postat av: Isabelle

MEN HALLÅ. Du ska ju tävla om en menskopp i min blogg jöh!!

Svar: Men va!!?! Missat. Piper in och tävlar på dirr!
OPROFESSIONELL

2013-10-09 @ 20:06:08
URL: http://blogghen.wordpress.com
Postat av: Des Ohlsson

Jag måste införskaffa en menskopp när jag slutat amma! Verkar helgrymt ju. Sara dumförklarar mig som vill pröva dock ;P

2013-10-10 @ 00:22:11
URL: http://desan.se/
Postat av: Jennifer

Kan starkt rekommendera menskopp! Har använt det ett tag och det funkar super om man ger det en chans. Det tar ett tag innan man tycker att den sitter bra och sådär, men sen så!

2013-10-10 @ 13:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback