Två fester och ett kyrkobesök



Hej på er! Helgen som gått inhehöll alltså vad rubriken redan skvallrat om; två fester och ett kyrkobesök.

Fest nummer ett var kanske mer av en tillställning där vi deltagare snackade viktigheter och vad som kanske skulle benämnas som "gamla minnen" av en utomstående över en flarra vin, chips och oliver. För att sedan ta klivet ut på krogen. Där hamnade jag brevid en person som glatt sade att hen firade sin 18-års dag. Jag sa "Grattis grattis! Vad kul! Då måste du vara född typ...-92?" och då denne svarde att "nä, -95" skulle det vara, och jag då fick typ panikåldersnoja att jag resterande tid av kvällen bara försökte få in informationen att de som nyss var ettagluttare i plugget nu var vuxna. /gammeltanten

Fest nummer två var för nån som faktiskt är ännu äldre än jag. Hela 30 i lördags faktiskt. Och eftersom det är en ytterst ung och pigg person dämpade min åldersnoja något. Kändes skönt.



Kyrkobesöket var för barnens näst minsta väns dop. Lilla Axel fick vatten på huvudet medans Ian tjoade livligt och öronbedövande i kyrkbänken intill och Iris skrek: "MÄH sådär vill ju jag också göra JÖÖÖÖÖÖ!" (typiskt odöpt beteende *flinar ursäktande mot prästen*)

 
Vi avrundade helgaktiviterna med att lägga barnen tidig, slå fast att idag skrotar vi dömburken och bara umgås istället. Vilket slutade med att vi streamade serier och kikade reprister av vad som borde heta: "Så-mycket-mera-tv-reklam" istället. Men hey, TV:n var avstängd. Det får ni ge oss.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback