Tisdagslista.

Hallå! Vad gör du?
Eftersom det är tisdag jobbar jag. Idag sitter vi hos Moa och knapprar intensivt på våra datorer medan vi mumlar instruktioner till varandra och utbyter blickar över skärmarna. Vi skickar mail, skriver ner idéer, arbetsordningar osv. Just nu känner jag också doften av kaffe sprida sig i köket. Kan inte koncentrera mig på arbete så bra... vill bara... smaka... pååå ...kaaaaaaaffet. *stapplar med utsträckta armar mot kaffekannan*

Hur ser du ut just nu?

Såhära. I Moas kök (nu med kaffekopp i näven).

 

Vad är det bästa med tisdagar?
Tsidagar är ju psykiskt dsen värsta dagen för mig. Måndagsångest äger jag typ ingen, men tisdagsångest - ja då snackar vi. Tisdag är ju liksom liten bit in på veckan men ändå så sjuuukt långt till helgen. Obehagligt långt liksom. Kan dessutom ha något att göra med att jag i mellanstadiet minns att vi hade ett tvåtimmars syslöjdspass på schemat tisdag morgon (som jag hatade syslöjd) och efter det matte. Det kan möjligtvis satt djupa spår.

 

Nämn tre saker du längtar till.

1. Ikväll
- ligga i soffan och vältra mig när barnen sover blir jag aldrig trött på.
2. Fredag
- då står'e vinkväll med en kompis på schemat.
3. December - mysigt rent allmänt samt får sätta upp min loppade adventsljusstake i fönstret.

Nämn tre saker du oroar dig över.

1.
Miljön
2. Att barnen kommer växa upp i ett sexistiskt samhälle
3. Det faktum att jag inte minns om jag drog ur plattången när jag gick hemifrån imorse...

Vad önskar du dig?
Min önskan om att bli ekonomisk oberorende står kvar. *kysser lottokupongen för tur*

 

Vad ska du göra i helgen?
Ujujuj. Så mycket bokat. Vinkvällen dårå på fredag. Sen är det 30-årskalas för en skön snubbe på lördagkväll. Sen är det ju också så att nån bestämt att alla pappor bör firas på söndag, och har en så pass många farsor i sin närhet som jag lär det ju bli ett pappakalasnde hej vilt. Jag har ju min egen, mina barns och min mans fader - ja var jag än vänder mig står typ en pappa och ser fram emot att bli firad. 


Något råd till alla där ute?
Panta mera. Och fortsätt läs min blogg.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Så kul att läsa :-)

2013-11-05 @ 18:02:41
URL: http://lovejournal.blogg.se/
Postat av: Matilda Carlsson

Haha, sånna här listor är så löjligt intressant, hihi. Fattar inte varför men de är det :3

2013-11-05 @ 19:16:10
URL: http://matildacarlssonss.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Alltså, älskar listor. Snart kanske jag drämmer till med en egen råspännande. Stay tuned! *rusar ut genom dörren*

2013-11-05 @ 19:25:59
URL: http://blogghen.wordpress.com/
Postat av: Fridah

Måste bara säga att jag älskar din blogg. Jag älskar allt med den. Och Iris är min nya idol. Så himla cool stil. Er familj är bara så fantastiskt härlig att läsa om. För att inte tala om Moa&Matilda-podden. Den är helt underbar. Du sätter guldkant på min vardag helt enkelt. Tack för det! <3

2013-11-05 @ 20:51:46
URL: http://barafridah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback