Det blir kanske inte alltid som en tänkt sig


Så kom dagen jag sett fram emot typ jättelänge. Ja, sedan Ian blev ytterst mobil pga lärt sig konsten att använda sina lemmar för att ta sig framåt. Och ytterst högljudd pga lärt sig styrkan i sin fulla röstkapacitet och kommit på hur otroligt lättpåverkad för stress hans moder är. Och att han inte längre kräver 2,5 timmars vilopass mitt på dagen utan istället vill ha megamycket stimulans just precis då pga personlig utveckling osv. Ja, har alltså tänkt på den här dagen sedan mitt projekt att jobba/plugga och vara föräldraledig samtidigt fick lite bebistandsnagg i kanten.

Åh. Som jag fantiserat om dagen då jag skulle kunna sätta mig ostört i timmarna två för att läsa kurslitteratur, skriva inlämningar, svara på maila, jobba och lägga ner lite tid på att vara rolig samt kreativ på www punkt internet punkt nu utan att känna sting av dåligt samvete för att jag pluggat, jobbat och tänkt på annat när jag varit hemma med Lill-Pian. Det har varit lite av ett driv, den där åtråvärda arbetstiden på några timmar här och där, då jag styrt skutan hem/barn/familj/jobb/plugg mot förskolans vattenpölar.

Hur mycket jag läst, rapporterat in, jobbat, varit kreativ samt rolig och svarat på mail hittils idag?

Inget.
Jag har städat. 

 

Mvh,
Lever Bara En Gång







Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag skrev just på min blogg om min förmiddag som endast bestått av städ även fast jag knappt kan gå på grund av foglossning. Hur gör man för att inte städa hela tiden?! Lär mig någon!!

2013-11-07 @ 12:43:57
URL: http://isaelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback