På benen så att säga.

 
Effektivare kan ingen vara, en denna mamma med halv barnaskara, för att nästan bli religös över mitt eget slit idag. Jocke är sjuk, så då blir arbetet erhm.. jag menar föräldraansvaret för förälder frisk något större.

1. Uppstigning.
2. Påklädning och utfodring av vilda barn.
3. Förflyttning mot förskolan i kompani med någon som låssas vara panda och dennes yngre broder.
4. Kvartslång förklaring till varför de andra förskolebarnen igår roat sig med bussutflykt medan Iris typ varit hemma och pillat naveln i soffan "DÄ Ä OJÄTTVIST FAKTIJST!".
5. Hem för byte av fortskaffningsmedel. Från dubbel till singel, modell: vagn.
6. En i vanliga fall 40 minutig promenad till BVC avklarad på dryga 20. Svetten lackar.
7. Snabbkontroll av stora lillebror (11,5 kg = WOW!) Tack och hej!
8. Fem km rask promenad för uthämtning av paket som typ ALLTID måste ske i den änden av stan vi absolut inte ens är i närheten av att bo i. Stackars denna körkortslösa krake (mantra: det är motion det är motion det är motion).
9. Hem igen. Svett svett svett. Pjuh!
10. Glömde handla på vägen....................................... vänder.
11. Tydligen har Willys annordnat "Penisonärernas stora konserv-, kattmat- och grötshoppinglunch" utan min vetskap. Och tydligen bor det ca 10.000 superlångsamma panchisar i mitt närområde. Och tydligen är de också  ytterst benägna att gå i bredd om tre-fyra och relativt döva eftersom de inte alls reagerar på frasen: "Hurm hurm! Ursäkta mig, jag ska bara klämma mig förbi med vagnen... lite....snabbt? eeeh.. hallå? Hallå ursäkta?! ........nämenskitidetdå".
12. Hemåt IGEN. *svimningskänsla*
13. Åtta trappor med vilda bebin samt matkassar på armen. *svimningskänska delux*
14. Matlagning med begränskade skills. Och javisst, asäckligt blev det också.
15. Petar liv i J. Sträcker över sprattligt, tjutande, banansuget barn. "Här. Omvårdnad börjar nu!"
16. Hastar upp för att hämta lillpandan. Går sådär. Får typ brotta ner henne ifrån stans högsta klätterställnig?
17. Åtta trappor upp med en morrande panda på armen. *svimningskänsla dubbeldelux*
18. Soffläge med kaffe och choklad. Så. Jävla. Rättvist.








 
 

Kommentarer
Postat av: Lizzie

Jag fan älskar din blogg helt igenom!!!!

Svar: TACK! :D
OPROFESSIONELL

2013-05-07 @ 22:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback