Besvärligt.


God middag readers! Uuäh. Jobbiga grejer på gång. Har blivit beordrad av Jocke att telefonera lite under dagen eftersom han är citat: "trött på att behöva ringa 100 av 100 samtal det här hushållet ska göra".
Gnällspiken då liksom.

Så nu ligger den här listan framför mig:

RING NU FEGIS!

1. Försäkringskassan
2. Vårt hyresbolag
3. Din tandläkare
4. Iris tandläkare
5. Vigselförrättaren


Jag avskyr att ringa viktiga samtal. Och med viktiga menar jag typ att ens behöva göra ett endaste telefonsamtal över huvud taget. Kan till och med svettas ymningt överatt ringa pappa och bjuda in mig själv på lunch. Det är som social fobi, fast typ tvärt om. Älskar ju att vara social med människor jag MÖTER. Men genom en lur, nä fy katten. Då kryper det i lillkroppen. Brrr.

Så när jag i framtiden blir förmögen är min plan att anställa en personlig telefonerare som ska få sköta alla mina samtal. Perfectamente!





Kommentarer
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Jag är precis likadan! Hugger hellre foten av mig än ringer till fölk jag inte känner (och knappt såna en känner heller för den delen) Utan en lur i näven däremot så snackar jag mer än gärna hål i huvudet på vem som än har oturen att komm i min väg. Märkligt det där.

2013-05-23 @ 19:21:45
URL: http://kristinsandgren.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag är likadan! Jag avskyr att ringa samtal och drar ut på det in i det sista, eller helst tvingar sambon att ringa. Jag vet inte riktigt varifrån det kommer, min blyghet som barn/ungdom kanske? Lite lustigt är det då att mitt yrke innebär att prata i telefon på ett kundcenter hela dagarna...

2013-05-23 @ 20:06:33
URL: http://glagla.blogg.se
Postat av: M

Jag är likadan! Hatar att ringa samtal till människor jag inte känner, eller människor jag bara känner lite! Ush vilken ångest!

2013-05-23 @ 20:31:00
Postat av: Cecilia

OMG! I know the feeling! Och för att inte tala om att ringa och beställa pizza, hujedamej med alla eventuella språkbarriärer som kan uppstå!!

Hoppas du tog dig igenom listan med livet i behåll ;)

2013-05-23 @ 21:50:05
Postat av: Emma

Jag hatar oxå att ringa folk! Sköter hellre såna saker över mejl eller sms... Eller inte alls... Vilket kanske inte alltid är så bra.

2013-05-23 @ 22:17:43
URL: http://eemmaberntsson.blogg.se
Postat av: Emma - Photo

Känner igen mig! Min puls går upp i 190 bara jag tänker på att ringa "viktiga" samtal, får väldig ångest och det är fruktansvärt jobbigt...

2013-05-26 @ 22:57:27
URL: http://emmaswindow.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag känner igen den där fobin alltså, är precis likadan!

2013-05-27 @ 14:51:35
URL: http://hemmahoslin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback