Flytande bekymmer.


Idag hade jag ett lite möte/samankomst/trevlighet med en trevlig kvinna. Vi möttes upp ganska tidigt och bestämde oss raskt för att det där med frukost, ja det var nog en bra grej att betänka.  

Sagt och gjort. Vi strosade in på närmsta lilla ställe som erbjöd en mobil sådan och köpte oss varsinn. Om vi någonsin begrundade att laga en själva? Nej, vi är väl för katten ett par moderna kvinns. Vi köper nått som någon annan redan lagat och tar med hem och äter i köket. Mycket smidigare!

Det var ägg, macka, juice, latte och blåbärssmoothie. Låter gött! - och det var det också. Men särskillt mobil var den faktiskt inte. Betänk att varje del av frukosten som var flytande serverades i separat mugg pga fortsatt god. Men det gav då tre gånger två muggar och den som är lite slängd i huvudräkning får nu upp talet sex i skallen. Alltså var det sex muggar på fyra små händer. Plus en mack- och äggpåse. Inte alls särskillt bärvänligt. Tur att mitt sälskap hade barnvagnen och dess lastyta beredd (oroa er inte, barnet fick också plats).  Annars hade vi nog fått betänka att blanda en blåbärslattejuice och hoppas på att det hade varit gott, vilket jag ställer mig lite tveksam till.







Kommentarer
Postat av: Louise igen

Hi hi hi, smaksatt latte fick helt plötsligt en helt ny innebörd :0) "alltså, vaniljlatte e såååååå 2011, nu e d faltiskt blåbärslattejuice som e d nya..." ;0)

2013-03-30 @ 08:31:44
URL: http://Atasteofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback