Livet i femmor.


Hittade den här bästelistan på den OHEMULSKA bloggen, som jag älskar så mycket!
(Hett följtips btw för det är så ofta jag har grava andningssvårigheter efter ett besök där inne pga oerhört skrattgramkallande och igenkännande läsning)

För fem år sedan:

Hade jag precis gått och kärat ner mig  i en ny vikarie på jobbet, över en delad och diskuterad MP3-lista. En man med störtblå ögon. Jocke var hans namn. Pojkvän blev hans titel. Sedan sambo. Och efter det barnafader. Snart äkta make. 


När det begavs sig med det där å kära ner sig TO-TALT. Omöjligt att inte, som ni ser <3


För fem månader sedan: 
Ian var fyra månader och Iris hade just accepterat sin lillebror med orden "Ijan, jag tycker nog faktiskt om dig nu". Vi var kräksjuka stup i kvarten och vi förnbannade vidervintern vareviga dag.


 
 

För fem veckor sedan:
Vi började på allvar leva betydligt mer ekologiskt här hemma. Stora pluspoäng på Bra-Människor-kontot utdelades. Våren fastnade hos oss på allvar och livet känndes lätt och för jävla härligt.

 

För fem timmar sedan:
Kom jag hem från dop, till en öde lägenhet i sällis med en stor påse godis, Game of Thrones - säsong 1 och hämt-thai. Om ett religöst skimmer lagt sig över hemmet och stunden var akompanjerad av änglasång? Svar ja.

För fem minuter sedan:
Rullade eftertexterna till GOT-avnsitt nummer två igång. Jag hade då suttit i söffan i två timmar utan att ha sprungit upp och satt i napp som trillat ut, lagt ner hoppande bebisen i sängen 14 gånger, läst 750 godnattsagor, somnat i utdragssängen två gånger, gjort tre och en halv flaskor välling samt smågnabbats med Jocke om vems tur det hade vart att ha soffans absoluta bästeplats. Sånt som annars hinns med dessa två timmar när barn samt fästman är hemma. 

Om fem minuter:
Sätter jag på avsnitt tre. Cuz' I have the right to do so. *segerdansar*

Om fem timmar:
Väcks jag nog av Jocke som klampar in efter 30-årsfesten jag i sista sekund avböjde för hemmakväll. Antagligen småfnissig och på tok för pratsam för den sena timmen. *placerar strategiskt ut öronproppar på sängbordet*

Om fem dagar:
Äre ju typ midsommar? Så antagligen förbereder jag bästa små-grodorna-tekninken samt köper färskisar och earthgubbz.

Om fem veckor:
Gifter jag mig. På dagen! IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH *sex and the city-tjuter*

Om fem månader:
Är det november och förhoppningsvis har vi hunnit åka på bröllopsresa bara jag och Jocke till nån spännade stad. Ian har kanske börjat förskolan, eller om det sker tidigt 2014 (den som lever och distanspluggar får se)? Iris har iallfall börjat på stora avdelningen på förskolan och jag kommer antagligen fulgrina av sentimentalitet då jag drar mig till minnes allra första förisdagen då hon som 14 månaders packade lillryggan och sa - 'ej 'ej baaanaa till de pyttebarn som nu är hennes busiga 3årsvänner. *megadarr på läppen*


På väg hem från förskolan oktober -11. Lillpinglan då :')


Om fem år:
Kanske vi har plusat på barnaskaran med ytterligare en till två ungar. Vi har givetvis köpt det där knarriga huset på landet, men med lagom avstånd från stan och renoverat det varsamt och stilfullt. Jag jobbar med kvinnligt nyföretagande och hjälper tuffa power-kvinns ut i företagsvärlden! Mer kvinnliga VDs åt fölket! Min och Moas podcast ligger stadigt etta på alla topplistor och vi reser land och rike runt och föreläser som de mediagurus vi är. Hurra!





Kommentarer
Postat av: Ida

Men här läser man din underbara blogg dag in och dag ut och har ändå missat att ni skall gifta er så snart?! Kan du inte berätta lite mer om planeringen osv? Vore så kul!! :)

2013-06-16 @ 09:12:45
Postat av: Josephine Foto

Rolig lista. Den kommer jag förmodligen sno:)

2013-06-16 @ 12:36:28
URL: http://fotografjosephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback