West coast yo!

I fredags morse satte vi oss i bilen och brötade ner till Orust för att möta upp två glada semesterfirare att dela stuga med.

Så mysigt!


Väl nere förvandlades Iris snabbt från betongkid till krabbfiskatglin på två röda, om ens det.

Västkusten levererade solsken och ljumma brisar, så på lördagen vi såg oss om och hamnade i Lysekil. Bra ställe att hamna på osv.



Vi spanade på fina hus

schysta båtar

tjusiga flaggspel


och gamla ord.

Sen besökte vi givetvis Havets Hus där Iris tyckte att en rutschkana och ett goselejon var det mest intressanta de hade att erbjuda. Tack för de välinvesterade 210 kr/person. Fast vi över 18 gillade ju att spana på koraller, plattfiskar och eremitkrabbor förstås.


Och väl på färjan hem slog de över mig, barndomsminnena. De där då jag stog hand i hand med pappa/mamma på en gulmålad färja och spanade efter brännmaneter bland kobbar och skär, precis som Iris gjorde nu. Känslan!

 
Gullmaj :')

Sen bejakade jag livet på en pinne då jag iförd helkroppsmjukis sövde barn på kaj. KÄNSAN IGEN!

När dag tre av tre nalkades sade vi "på återseende" till havsdjuren



och for till Nordens Ark för "hej hej" till bland annat varg, lo, vitryggad hackspett, järv och skruvhornsjhort, samt den här käcka kanaljen:

 

BÖÖH!

Vi hälsadeockså på hens kompis tigern

och hästen, vilken jag inte knäppte någon bild på då jag var fullt upptagen med att skratta åt lillfjunet och hans fascination för hästar.


Blir till att boka in honom i stallet när han är 5 fyllda ser jag.

Vi träffade även på en filur vars latinska namn var "gnällus treåristrotsesus" som vi tog med oss hem.

Och sen, efter bara två felkörningar och ett panikbajsblöjebyte i förarsätet (stillastående givetvis) var vi hemma igen. KÄNSLAN!



 

Kommentarer
Postat av: Zombie - Devouring Brains Since 1984

Vilka UNDERBARA bilder! Ååh, blir helt avundsjuk. Vilken lyx :D

2013-07-09 @ 05:27:41
URL: http://voodoobunny.se/blogg
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Sprängs snart av allt idylliskt här inne! Så fint! :)

2013-07-09 @ 23:03:45
URL: http://kristinsandgren.blogg.se
Postat av: Diana - Level Up!

Men åh! Du tar så grymma bilder! Hustaket mot vit himmel = ********mmmmmm

2013-07-10 @ 15:35:05
URL: http://levelup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback