En lista!


Nämn en bra sak med dig själv:
Jag är snäll. Det ÄR jag faktiskt. Assnäll!

 

Nämn en mindre bra sak med dig själv: Superdålig på att hålla tider. Alltså löjligt dålig. Vore det ett brott hade jag suttit inne, på minst livstid (ironin i det).

 

Vad var det senaste du sa högt? AHMEN VA FAN DITT JÄVLA IDIOTPUCKOHELVETE!? (Åt TV:n som visade Jimmy Åkesson )

 

Vad var det senaste du googlade? Mowgli (se bild nedan)

 

Vad åt du senast? Te. Eller åt och åt. Säg en näve Polly igår innan jag slumrade in. (Ja, givetvis borstade jag bissingarna emellan där, mamma/tomten/tandläkaren)

 

I vilken bil åkte du senast? Jobbets jourbil. Ballt. Eh, nej.

 

Hur skulle du se ut om du aldrig hade ändrat något med ditt utseende? Jag skulle antagligen haft kvar min rätt släta mage och mina två rätt högt upp sittande tuttar. Men jag skulle ju ej byta tillbaka om en säger så eftersom resultatet blev såhär bra:

 
 

 

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

 

 
Vi har tydligen gått och klippt till samma frippa.
 

Vad är du rädd för? Allt som är läskigt. Såklart. För att ge exempel:

Sverigedemokratisk politik
Att något ska hända barnen
Spindlar

 

Vad var du rädd för när du var liten? Äta jordgubbar pga den stenhåda tron på att det var gubbar på riktigt, förklädda till bär.

Någon som inspirerar dig: Liv Strömqvist, Nanna Johansson, Maria Sveland och en lång rad andra härliga kvinns.

Värsta smärtan du råkat ut för: Aktivt värkarbete med bebishuvud som roterar genom cervix. Aj!



(Lista listigt rippad från balla iekw)


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahha åh Mowgli! Jag trodde att jag var Mowgli när jag var liten. Hade också den där frippan nämligen. Och ett par röda underbyxor.

2013-07-02 @ 14:58:01
URL: http://iekw.hanapee.com
Postat av: Theres

Jag kissar på mig! Vad härligt att plötsligt se att man har samma frisyr som Mowgli!!! Eller sa du till frissan att du ville ha som han? Skön stajl!!! Lyssnade förresten på poddarna här om dagen när jag väntade på hantverkare. Gud, vad härliga ni är Moa och du :) Kram på er.

2013-07-03 @ 20:38:30
Postat av: Bea

Nu har jag smugit klart i kulisserna (dvs läst hela bloggen från första inlägget tills idag. Med en hyperaktiv 9 månaders som klättrar överallt och inte gärna chillar längre stunder krävdes det många lunchvilor kan jag tala om) och ville bara säga att jag tycker att du är så bra! Du skriver med sådan värme och humor och jag älskar hur du beskriver er vardag. Det känns ärligt här inne och det gillar jag.

2013-07-03 @ 22:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback