Dagens göromål.

Idag har uppdatering stått på dagens agenda. Rätt ofrivilligt egentligen, då jag AVSKYR (läses med eftertryck) allt vad teknikuppdatering heter. Det började med att Iris med sin ljusa lilla stämma pep:

- "Pela Pettson & Findus uppfiningaj mamma".
Jahapp. Ger barnet telefon.
- Funkaj inte mamma.
Nähepp. Pillar lite.
- Nu så.
- Nä.
- Jo men..
- Funkaj inte.
- Det var då själva f...
 
"Uppdatering till iOS6 krävs" Zzzz.
Detta låter ju som piece of cake för många kan jag tro, men när jag fick min första avisering någon gång i somras om att en uppdatering borde göras teg jag ihjäl den röda lilla bubblan som pockat på uppmärksamhet i "inställningsappen" rätt effektivt tills nu. Dags att bita i det sura äpplet och avsätta 30 minuter (trodde jag) för att göra uppdateringen.

- Vänta lite Iris så ska mamma bara fixa en grej. Det tar en liten stund...
- NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! NUUUUUUUUUUUU! Nunununununununununununununu mamma!
- Vänta.

Trycker "hämta uppdatering".
"Det krävs minnst 500 mb ledigt utrymme för att göra uppdateringen"
- MEN ÅÅÅÅÅÅÅÅH! JÄVLA SKIIIIIT!
Hanterar.
Händer absolut ingenting.
Inser vad som står näst. Ansluta skiten till datorn, vänta på att iTunes ska ladda klart typ 3 månader och lägga över alla 2000 bilder som ligger på telefonminnet med snigelfart.
Det tar 3,5h timmar allt som allt. Plus uppdateringstid på 30 minuter, hämta nån ytterst nödvändig nyversion av iTunes, hämta 50 mb Pettson på svajig wifi-förbindelse och samtidigt ladda bartteriet. Under den tiden dör jag en smula av Iris konstanta tjat: PettsonpettsonpettsonpettsonpettsonnunununununuunununpettsonpettsonpettsonnunununununununupettsonpettsonpettsonpettsonpettsonnunununununununumammamammamammamammamammmamammamammaNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.

Började vid 11 och nu äntligen vid 16 är jag klar.
Måtte det vara värt det.

UPDATE: Ungj****n spelade i 5 minuter. Sen var det, citat,: "Tjåkigt. Nytt spel mamma"
Barn alltså - got to love them.



Kommentarer
Postat av: Zombie - Devouring Brains Since 1984

Men så typiskt!
Jag undviker iOS6, jag kommer bara att gå vilse ifall jag uppdaterar iochmed att de förstörde kartorna :S

Svar: Själv undviker jag ju nästan ALLA uppdateringar som pesten då det tar typ 4 månader för mig att lära mig något - och när det månaderna gått är det dags för "nytt och fräscht" igen. SUCK denna eviga inlärningsprocces ;)
OPROFESSIONELL

2013-01-07 @ 18:11:33
URL: http://voodoobunny.se/blogg
Postat av: Lizzie

hahahaha!

2013-01-07 @ 18:53:29
Postat av: Malin

Toppen!!! Hahaha!

Svar: verkligen supertoppen ;)
OPROFESSIONELL

2013-01-07 @ 21:13:09
URL: http://lennonsroom.wordpress.com
Postat av: Bosse

Låter som ni haft en mysig dag ;)

Svar: Jo men verkligen ;) Fortfarande helt svettig av allt strul.
OPROFESSIONELL

2013-01-07 @ 23:48:44
Postat av: Madde

När det kommer till barn gäller enbart "hur man än gör har man ändå rumpan bak" har jag märkt. Har själv en NEJ-sägare till 8 åring hemma. Allt är NEJ eller JAG VILL INTE eller ÅHHHH MÅÅÅÅÅSTE JAG. Själv blir jag bara galen!

Svar: Haha, det har du verkligen rätt i. Det finns ingen möjlighet att bestämma till 100% ;) Men även om det är något man får acceptera är det ju LIKA JÄKLA JOBBIGT ändå! haha
OPROFESSIONELL

2013-01-08 @ 05:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback