Ääääääääääääntligen en minut att vila mina ömmande ben och axlar.

 
Tränat? Nä bättre upp! Städdagarnas städdag gick idag av stapeln i det Oprofessionellska hemmet och tavlor flög upp på väggen, dammtussar placerades i damsugaren, hyllor fylldes åter igen med ting som legat utspridda över golven likt en Pollock i några veckors tid. Disk diskades, mattor rullades ut, vindar rensade - och fylldes lika fort igen. Och frysen skulle frostas av, men det glömdes.

Men hur intressant är det egentligen att läsa om städning? Typ lika intressant som att utföra den, så om jag inte råkar driva en blogg för städmakiker (vilket jag starkt betvivlar) ska jag ska låta er hoppa ner i soffgroparna igen, så hörs vi mer imorgon!



Och visst kammade jag hem ett antal pluspoäng hos trollet med den här pannan ikväll. Hoppas på att kunna plocka ut dem som minuter att sitta still på imorgon när jag tar mig an hennes panna. Den hon har i ansiktet. Luggen ska kapas någon cm och det brukar vara lajban värre. Voj voj.



Kommentarer
Postat av: Mami

Ha ha,att frosta av frysen borde jag hjälpa dig med. Har aldrig gjort det själv! Det är alltid mormor som kommer hit med sina fyra kylväskor och gör jobbet :)

2013-01-16 @ 11:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback