Svar på era frågor - del 1


Vilka andra namn hade ni som förslag till Ian? Jag måste komma på ett asbra namn till knodden som ligger och skvalpar i magen på mig, annars kommer hen få heta Knut om det är en pöjk, och det vill jag inte!
:)

Vi hade i stort sett spikat Jack, men så föddes han och blev en Ian liksom. Till en lillasyster hade, och har vi kvar, Idde. Gillar också Axel jättemycket, men eftersom det inte faller Jocke i smaken har jag fått lägga lilla Axel åt sida. Synd. Tycker även Frank och Beppe är väldigt fantastiska namn (Beppe heter Ian föresten i andranamn) och.........  Zlatan! Heheheheehe nä inte Zlatan. Eller..............? Så om nått faller dig i smaken är det bara att rippa rakt av. Om du inte ska ha Knut, vilket jag tycker är FANTASTISKT!


Är en ganska ny läsare :) så undrar vad du har för mål med din utbildning? Vad är dina planer efter mammaledigheten?

Ehum. Den som det visste... Jag läser ju marknadsföring/ekonomi/affärsplanering för att jag i framtiden drömmer om egenföretagande. Mitt eget eller andras, tänk att få hjälpa folk att bli självförsörjande? DRÖMMEN! Men jag har också läst retorik, vilket jag ä l s k a d e men har lagt det lite på is just nu. Har också funderingar på att läsa genusvetenskap som ett sidospår. Och psykologi. Och... Ja, du märker ju. ;) Men för att dra en gammal klyscha; "Kunskap kan man inte få för mycket utav" så jag läser på och hoppas att min utbildning ska leda mig in på rätt och intressant spår.



Vad skrattar du åt? :))))

Shit! Här blir det vida ramar. Youtube är ju en guldgruva jag ej behöver ge närmare exempel på, men tänk bebisar som trillar, katter som springer in i väggar och klupedunsar på cykel eller skidor. Jag skrattade så jag knappt fick luft varje onsdag "Mammas nya kille" gick på P3 för några år sedan (r.i.p MNK *snyft*). Jonas Gardell, Petra Mede, Karin Adelsköld, Soran Ismail, Marika Carlsson m.fl. Solsidan of corse - även om det är svennigt så det förslår. Alex & Sigges podcast orsakar både skratt och gråt (JAHARÅ!) och magiska Tina Fey <3


Skulle du påstå att Iris och Ian är ika som bebisar eller olika? I beteende menar jag då såklart!

Otroligt olika skulle jag vilja säga. Iris var sjövild redan från start och vråalade sin vilja igenom som spädis. Viljan var då ofta konstant närhet, amning 24-7, var tvungen att somna PÅ oss och alltid alltid alltid bli buren och vaggas och gungas och vyssas. Gärna skulle man sjunga undertiden också. Vagnen var skit så skulle vi ut var det bärselen som gällde och att sova var totalt överskattat enligt bebis-Iris. Det var nog nära på var natt hon tjoade runt med sin j*la kolik fram till 03-04. Mys liksom.

Ian tar betydligt lättare på livet. Han älskar att ligga och mysa på filtar och plädar. Slumrar in sött både både dag som natt och tycker det är begahligt att sitta i babysittern och förnöjt iaktta resterande familj. Amning har han dock aldrig varit så intresserad av, äter snabbt och sen klar för vidare spaning. Vill inte heller ligga på bröstet och mysa som Iris. Nä, själv ligger man bäst.

Dock följer de varandras utvecklingssteg nästan exakt på dagen! Sitta själv t.ex:



Iris 21 jan - 11, fem månader + två dagar.



Ian 6 feb - 13, fem månader + en dag.
Coolt!


1. Har du alltid velat bli en sk. "Ung mamma?" 
2. Hur har du upplevt dina två graviditeter känslomässigt? 
3. Vill du/ni ha fler barn? 
4. Tjänar du några pengar på bloggen?

1. Nepp. Iris var en älskad olyckshändelse och därifrån har vi jobbat.

2. Ojojoj. Med Iris var jag konstant orolig och lättgråten. Stressade massor för framtiden ("Vårt liv är ett kaos!" osv), kände mig ensam då knappt en endaste bekanting hade, eller ens tänkte tankar på barn. Det var fest och tjo och frihet för hela slanten. Oroade mig konstant för olika saker som kunde hända (missfall, missbildningar och annat jobbigt). Fick typ sätta spärr på Google liksom. Med Ian var jag lugn och glad. Oroade mig knappt alls, utan väntade lungt ut bulan. Lite småoroad dock för hur Iris skulle ta ett småsyskon. I slutet var det kämpigt och långsamt och tungt med övertid. Det slapp jag med Iris.

3. Ja. Ett till vill jag ha, men skulle inte bli besviken om vi stannade på Iris och Ian. Jocke vill ha minst fyra säger han, gärna fem. Det är jag ytterst tveksam till. Känner mig omotiverad att genomgå många graviditer. Skulle dock kunna tänka mig att adoptera, då värden är full av barn som behöver ett hem, men det är en stor fråga vi inte berört så mycket.

4. Nej inte direkt på just bloggen, men har skrivit någon text och gjort något fotojobb som genererat i lite pengar. Absolut inga stora summor och det är inte heller någon motivation till att blogga.



- Att fortsättas på, för att översätta en engelsk fras direkt -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback