Ett snott inlägg.


Ja, jag bedriver i detta nu tjuveriverksamhet. Men ärlig sådan! Jag snor ett inlägg rakt av från typ den underbaraste bloggen på hela internettet - Karins Konstgrepp (i Karins magiska värld har jag varit fast i flertalet år och önskar mig hett en lika psykadelisk och underbar fantasi som huvudpersonen där inne besitter).


Så här kommer Mina vänner-listan, jag KRÄVER att ni som smyger runt här inne fyller i:

1. Hur gammal är du?
2. Har du en blogg? Om ja - vad handlar den om? 
3. Vågar du hoppa från högsta trampolinen?
4. Vad gillar du att läsa här inne hos Oprofessionell?
5. Ett tips?



Se det som ettt makalöst tillfälle att hitta nya bloggar och tipsa mig, och varandra, om er själva och annat.
Jag vill läsa om er, ni som läser om mig! 

Siktar högt och ser 70% deltagande som godkänt, alltså ska jag typ ha 300 svar på det här. OK!?!?! ;)

Alltså, hur sjukt är det inte att jag har ca 400-500 människor att tala till varje dag? Vilken möjlighet att göra intryck, att påverka, att göra skillnad, att manifestera för något. Och så pratar jag mest om bajs och om hur trött jag är? AAAAAAAAAH! STORHRETSVANSINNET möter PRESTATIONSÅNGESTEN!

*fosterställning*




 



Kommentarer
Postat av: POOS

1. Jag är född -90 så jag fyller 23 i sommar.
2. Jag har en blogg som handlar om allt från åsikter till tips på prisvärda outfits och lite peppande.
(kika gärna in vetja! http://www.POOS.blogg.se)
3. Nej, jag vågar inte det.
Dels så är jag livrädd för höjder men jag är också livrädd för vatten - ingen bra kombo ;)
Dock är mitt rekord att hoppa från 8:an när jag var yngre.
Hela livet spelades upp i huvudet på vägen ned ;)
Haha
4. Jag läser denna blogg för jag älskar hur du beskriver den "verkliga" sidan av att vara förälder och på sättet du skriver. Du kan skriva om i princip vad som helst och få det att bli väldigt intressant.
5. jag vill tipsa om mitt inlägg angående Diabetes Fonden som jag gjorde för ett tag sedan.
Det finns i kategorin "Fuck Diabetes" på bloggen.
Alla kan göra skillnad!

2013-02-13 @ 15:20:41
URL: http://www.POOS.blogg.se
Postat av: emma (:

1. Hur gammal är du?
Jag är 20 år, född -92.
2. Har du en blogg? Om ja - vad handlar den om?
Ja, den handlar inte om någonting speciellt. Typ om vad jag gör om dagarna, tänker på, tittar på osv. Har bara en läsare, eftersom att den läsaren är den enda som vet om att bloggen finns ;)
3. Vågar du hoppa från högsta trampolinen?
Absolut inte, får panikkänslor och det kittlar i fötterna bara jag tänker på det.
4. Vad gillar du att läsa här inne hos Oprofessionell?
Allt! Men mest är det väl om hur det är att vara förälder kanske, eftersom jag själv ska bli mamma i sommar så tycker jag det är skönt med en blogg där det inte bara är gulligull och perfekt hela tiden, eller typ aldrig på det sättet som "det ska vara". Spyr på sådana föräldrar. Och allt annat, jag vet inte vad jag tycker är bäst!
5. Ett tips?
Öh? Drick mer öl var det första som ploppade upp i skallen på mig. Varför? Vet inte, för att det är gött kanske?

2013-02-13 @ 15:24:59
URL: http://nilssoneemma.blogg.se
Postat av: ovissheten

1. Ännu en nittiotalist, åldern är 21!
2. Ja, jag har en blogg! Den handlar mycket om mig, en lat humaniststuderande och mina mer och mindre avancerade reflektioner kring livet, universum och allting. Sen gästspelar min familj och min pojkvän en del under sina SUPERHÄFTIGA artistnamn.
3. Jag vågar inte hoppa från något. Är både höjd- och djuprädd. Platt ska're va!
4. Så gott som allt. Tycker att du skriver bra och har en väldigt mysig blogg. Hamnade här vid ett tillfälle och så fastnade jag :)
5. Om du behöver fördriva mer tid än vad du redan gör på internet så ska du till http://cuteroulette.com/ – rena guldgruvan när det kommer till filmklipp med gulliga djur i.

2013-02-13 @ 17:03:10
URL: http://ovissheten.wordpress.com
Postat av: Carro :)

1. Jag är 93:a och fyller 20 år i höst.

2. Bloggade lite förr men numera läser jag bara andras bloggar ;)

3. Jajemän! Höjdrädlsa är inget jag lider av. I 20-årspresent har jag faktiskt bestämt mig för att önska mig pengar till ett fallskärmshopp :)

4. Jag fullständigt älskar dina inlägg om Iris och Ian. De är galet söta! Sedan är det alltid kul när du slänger in något om Jocke. Vore trevligt om du hälsade till honom från "e-type" på Skövdebostäder haha ;)

5. Mitt tips är helt klart att fortsätta som du gör, för det du gör är fantastiskt. Blir lika glad varje gång man ser att det kommit upp ett nytt inlägg!

2013-02-13 @ 17:24:45
Postat av: Fanny F

1. Född -83, you do the math så att säga ;)
2. Nej mitt intresse finns i att läsa inte skriva själv.
3. Javisst! Har dessutom ett par fallskärmshopp i ryggsäcken så inga problem!
4. Läser helst de inlägg där du berör genus ocg feminism. Önskar lite fler sånna, även om jag förstår om tiden är knapp. Har själv en dotter på 8 år och minns hur hektiskt allt var när hon var liten. Så skönt att man klarat av småbarnsåren tycker jag. Men gillar att läsa inlägg om dina småttisar för du verkar vara en så himla cool mamma och dessutom skriver jättebra om det.
5. Ett hett tips jag ger alla är att bli vegetarianer eller veganer! Här kan du läsa mer om det: www.vegan.nu

För övrigt vill jag tacka för en fin blogg som ger mig mycket gott och goda skratt nästan varje dag!

2013-02-13 @ 18:41:11
Postat av: Giraffen

1. 24
2. Icke.
3. Nej. Min livrädsla sätter in vid ca 2 meters höjd.
4. Jockes inlägg, om jag går vara så fräck och även genusinläggen.
5. @kvinnohat på Instagram.

2013-02-13 @ 20:01:09
Postat av: Mimi

1. 23.
2. Ja. Men den er hemmelig. Handler om kjærlighet og er himla fin om jeg skal si det selv. :)
3. Så rart at det heter trampoline på svensk! Men nei. Våger ikke å ha hodet under vann, dels for at jeg får propper i ørene og dels på grunn av en nær drukningsulykke da jeg var liten. Nei, hoppingen kan andre ta seg av!
4. Jeg liker best alt. Hihi. Smisk smisk. Nei, men jeg liker best måten å skrive på, mikset med de herlig herlig fine bildene av ungene dine. Gir meg så mye å titte inn her. Misunnelig, men på en bra måte. :)
5. Hmm. Vel, når småbarnstiden har lagt seg litt og du føler du har litt tid av døgnet til å gjøre andre ting: Bli frivillig! For eksempel i Røde Kors. Det fins et hav av muligheter, ulike aktiviteter, og en liten time i uken kan være med på å gjøre en forskjell for mange mennesker! :) Sånn. Ferdigtjatat. Takk for fin blogg og gratulerer til meg for premiere på kommentar her hos deg. :)

2013-02-13 @ 20:38:49
Postat av: Anna

1. Hur gammal är du?
snart 31 OOOOOOMG känner mig faktiskt precis likadan som när jag var 24.

2. Har du en blogg? Om ja - vad handlar den om?
ja. om sjuksköterskestudenternas kamp för högre ingångslöner bland annat. och om mitt liv som ssk-student.

3. Vågar du hoppa från högsta trampolinen?
nej, men sjuan vågar jag!

4. Vad gillar du att läsa här inne hos Oprofessionell?
allt! gillar feminis-ranterna mkt, men blandningen av allt.

5. Ett tips?
marabou mjölklchoklad med saltlakritspluppar i är tillbaks!!!

2013-02-13 @ 21:18:27
URL: http://annamedea.tumblr.com
Postat av: SannaMac

Ålder: 27
Blogg: minasannaord.wordpress.com - roligt, bittert, normkritiskt om livet som lärare, lesbisk svenssonmamma, människa. Typ.
Trampolin: NEJ
Läser gärna här: Tja, gärna genusrelaterat, och bara lite av varje
Tips: Läs min blogg också minasannaord:-D Självgodhet är en av mina bättre egenskaper

2013-02-13 @ 21:57:24
URL: http://minasannaord.wordpress.com
Postat av: Hanna (hannsaplast på instagram)

1. Hur gammal är du?
fyller 27, känner mig skrämande nära 30. Hur fort har inte som senaste åren gått.
2. Har du en blogg? Om ja - vad handlar den om?
Njä, får inget flyt, vill vara bra på text men är väldigt osammanhängande. finns på instagram som hannsaplast
3. Vågar du hoppa från högsta trampolinen?
Har blivit fasligt höjdrädd sen jag fick barn. Lite som att hoppa från balkongen här på tredje våningen, nä, jag kör ett dyk från kanten.
4. Vad gillar du att läsa här inne hos Oprofessionell?
Har inte ogillat ett endaste inlägg sen jag böjade läsa för en månad sen.
5. Ett tips?
vit pannacotta med passionfrukt

2013-02-13 @ 22:28:27
URL: http://gruffaloflickan.blogspot.com
Postat av: Rice

1. 26 år ung
2. Nej. Det tar för mycket tid. Hur hinner du? =)
3. Haha nej aldrig! =P
4. Gillar mixen! Vardag med oförutsägbarhet just runt knuten och barnuppfostran blandat med shoppingtips!
5. Om du inte provat på det innan så yoga! Jättebra för stressade och spända småbarnsmammor, och pappor också såklart =)

2013-02-13 @ 23:05:05
Postat av: Karin

1. Hur gammal är du? Gammal. 34. Stanna tiden plz.
2. Har du en blogg? Om ja - vad handlar den om?
Nope. (men insta: jajji)
3. Vågar du hoppa från högsta trampolinen?
Ja, om än högst motvilligt och efter en stunds inre kamp, har blivit fegare på äldre dar.
4. Vad gillar du att läsa här inne hos Oprofessionell? Allt faktiskt, hög igenkänningsfaktor på föräldralivet. Gillar ditt sätt att skriva väldigt mycket, det berör (t ex när du skrev om när Ian föddes. Som jag lipade!)
5. Ett tips? Yollibox, har precis upptäckt denna frozen yoghurt i frysdisken på Ica, himlans gott.

2013-02-14 @ 11:05:53
Postat av: Melanie

Jag fyller 30 år i slutet av April.

Har en blogg som mest handlar om vardagliga ting i all sin enkelhet. Blir mkt om barnen (10 mån och 2,5 år).

Nej!!!! Jag har världens höjdskräck så det lär aldrig hända!

Jag är ganska ny här inne, hittade hit via Spiderchick tror jag minsann! Älskar mest dom ärliga inläggen om småbarnslivet. HÖG igenkänningsfaktor.

Jag är väl sist ut med att upptäcka First Aid Kit, men jag var på konsert med dom häromdagen. Grymt!! Så dom är mitt tips om du mot all förmodan inte hört dom än hehe ;)

2013-02-14 @ 11:57:10
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se
Postat av: Anonym

1. Hur gammal är du? - jag fyller 21 iår. så 20!
2. Har du en blogg? Om ja - vad handlar den om? - jajjemensan, den handlar just nu mest om min dotter som föddes i oktober förra året, men annars om foto, & vardagsbetraktelser typ.. rätt dryg om jag får säga det själv haha.
3. Vågar du hoppa från högsta trampolinen?- ne fy helvete. haha
4. Vad gillar du att läsa här inne hos Oprofessionell? - allt! du verkar störtskön & du ger mig lite glädje & skratt i vardagen :)
5. Ett tips?

2013-02-14 @ 13:04:26
Postat av: Annalyserat

1. Född en söndag i mars -87!
2. Japp - annalyserat.wordpress.com
Skriver ganska mycket om livet som sambo till en sjöman i fjärrfart, rätt mycket om feminism, en del om studentliv, lite om hur det är att leva som bisexuell i en olikkönad relation och resten är väl ett virrvarr...
3. Njaej, men längesen jag var i ett badhus! Gillade att hoppa 5:an, men har inte vågat mig högre.
4. Jag är en ganska ny läsare, men jag gillar blandningen! Feminism i din vardag, dina bilder och hur du skriver om ditt liv som mamma. Kul att du bor i Skövde också, eftersom jag kommer Falköping från början.
5. Wikipedia har bästa dödabananflugor-blandningen! Works like a charm!

2013-02-14 @ 18:46:17
URL: http://annalyserat.wordpress.com
Postat av: Emilia

1. Snart 25, känns nästan lite läskigt vuxet att fylla 25 ju ;)
2. Yes ;) som du vet. Den handlar om lite allt möjligt, inredning, träning och vardag, i en salig röra.
3. Beror på hur hög den är ;) ALDRIG 10 m. Men annars ska man inte vara så rädd för att slänga sig ut, våga och utmana sig själv :)
4. Jag älskar att läsa dina härliga beskrivningar av vardagslivet. Om Iris upptåg. Och om dina kloka tankar i viktiga ämnen.
5. Kika i SN det närmaste ;)

Kraam på dig

2013-02-14 @ 21:21:45
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Alabamasthlm

1. 32
2. Ja, den handlar om mitt högst icke-originella mammaliv. Mestadels. En del på allvar och mycket på skoj.
3. Nej för fa-aan!
4. Hm. När Ian sover dåligt, när dagarna känns långa, när Iris bråkar. SÅdant jag själv kan identifiera mig med, hehe. Skämt åsido - jag gillar blandningen här. Tycker mycket om genus-relaterade inlägg och liknande, som får mig att tänka till och så ser jag fram emot massor av bröllopsbloggande <3
5. Om du har en sunkig ryamatta som du inte vill att eventuell bebi ska ligga och suga på, kan du trä över ett dra-på-lakan och vips har du en fräsch, vit lekmatta!

Pöss! Obz, kanske snor inlägget jag med :)

2013-02-15 @ 09:27:36
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: emma

1. 22
2. Har en blogg, skriver dock aldrig längre. Handlade om allt och ingenting, i princip.
3. Absolut inte. I trean tror jag det var (på gymnasiet) var jag tvungen att hoppa från treans trampolin för att få godkänt.. Värsta jag gjort i hela mitt liv (nästan).
4. Jag gillar allt! Humorn blandat med allvaret liksom!
5. Fortsätt som vanligt! :)

2013-02-15 @ 09:36:38
URL: http://wordsaboutme.blogg.se
Postat av: Vivi

1. 32 år
2. Nej.
3. Nej, absolut inte!
4. tankar om att leva i en småbarnsfamilj, men jag gillar faktiskt det mesta du skriver, detta är en personlig blogg som berör.
5. Ett tips: Idag insåg jag att man kan få en del gjort medan en 2,5-åringen får äta smet ur en bunke efter ett bak :)

2013-02-15 @ 10:19:23
Postat av: peachbeast

1. 31, fyller 32 i maj
2. Ja. Den handlar om min vardag, mina tankar och erfarenheter
3. Har gjort det förr så jag svarar optimistiskt JA!
4. Jag gillar familjeinläggen och genusinläggen mest för de berör mig i stor grad (har egna småmonster jämngamla med dina)
5. Kommer inte på något just nu :-(

2013-02-15 @ 19:55:54
URL: http://supermancat.blogspot.com
Postat av: Elina

1. Jag är 21 men om ett liiiite liiiittteet tag så fyller jag 22
2. Jag har en blogg som för det mesta handlar om hur jag kämpar mot min ätstörning, men även vardagligating
3. NEJ! inte min grej
4. Det mest om jag ska vara ärlig, det känns nämligen som om jag känner dig nu, så vill vetaALLT
5. hm.. hur jag än tänker så det enda jag kan komma på är "ät integul snö" men jag hoppas du redan visste det

2013-02-16 @ 08:30:21
URL: http://elinavicktoria.bloggplatsen.se
Postat av: envig

1. Hur gammal är du?
23 i vår!
2. Har du en blogg? Om ja - vad handlar den om?
Ja. envig.blogg.se. Den handlar om lite allt möjligt, mest om tankar. Hoppas bli en illustrationsblogg någon gång..
3. Vågar du hoppa från högsta trampolinen?
Nej. Vid trean går gränsen.
4. Vad gillar du att läsa här inne hos Oprofessionell?
Allt.
5. Ett tips?
Bra vinterskor är A och O.

2013-02-17 @ 13:18:05
URL: http://envig.blogg.se
Postat av: Jonna

1. 40 till sommaren och livet blir bättre för varje år :)
2. Ja idealisten.blogg.se där jag skriver om familjelivets lycka och vedermödor, förhoppningsvis med distans :) Lite poesi när känslorna bli starka, fler foton än tidigare men av sämre kvalitet...
3. Nej, knappt från kanten!
4. Ganska ny som läsare men jag gillar helheten, hur du uttrycker dig, igenkännandet!, idealen du förmedlar, självdistansen!
5. Tända ljus verkar lite mossigt men.. bästa avkopplingen tillsammans med göra ingenting. Och sov middag om du kan!!!

2013-02-20 @ 23:16:13
URL: http://www.idealisten.blogg.se
Postat av: Ida

Jag glömde göra det här. Det sämsta när man surfar med ett barn på armen.

1. 22 år om 35 minuter!
2. Ja. Den startades när jag blev preggo den andra halvan av släkten i Stockholm skulle få UpDaTez. Den eskalerade.
3. Nä. Gillar mest att göra kanonkulan från kanten.
4. Sääääärskilt extra mycket om när Iris säger roliga saker. Längtar ju hur mycket som helst tills S börjar delge oss sin livsåskådning. Så det fungerar bra som substitut så länge. Och ser också grymt mycket fram emot bröllopsbloggandet. MVH en framtida bridezilla. Synd att jag ska gå på csn i typ 5 år ba.
5. Öh. Frågade min andra hälft om han hade något tips och han sa "akta dig för knivar". Jag kan tänka mig att dom är rätt praktiska. Om typ kapitalismen rasar och allt saknar värde och man måste tälja grillpinnar till bytesmarknaden för att få vetemjöl.

2013-02-20 @ 23:32:48
URL: http://iekw.hanapee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback