Nu, mitt uppe i ett leende.


Även om dagen började lite tjorvigt...



... så kan en ändå skratta såhär tills det kluckar i hela rummet av glädje.



Och jag har fått i mig kaffe Iris har fått i sig macka med mjölk och lillebror slumrar mjukt och vi hoppas att vi behåller den här behagliga känslan längre. Och snart kommer Jocke hem, förhoppningsvis segerviss eftersom första provet skrevs idag. Pirr! Som han läst och kämpat.

Sitter och fnular med datorn nu när båda kidsen vilar. Imogen Heap - Hide and Seak går på omvarv och jag känner för att blogga skiten ur den här bloggen. Men har liksom inget att skriva om... Inspirationen står blick stilla i en kräka och jag kliar mig i huvudet och suckar. Nu måste vi få lite ordning på skutan. Såhär gnälligt och ynkligt som det varit i veckan kan vi inte ha det. Nått bättre måste komma!

Ska vi köra frågestund kanske? Fråga mig vad helst ni vill veta och jag svarar!



Kommentarer
Postat av: Malin

Hur upplever du könsmaktsordningen i din relation till jocke? Och i er relation till barnen? Även om man försöker leva jämställt med en man är det ju ofta väldigt svårt och kvinnoförtryck kan ju ta många olika små och subtila former. Är detta något du funderar på? Hur känner du i så fall av det mellan er och hur hanterar du det? Har du några bra jämställdhetstips inom samborelationer och föräldrarelationer till barn?

Tack för en fin blogg, puss puss

Svar: Det här måste bli ett eget inlägg! Har tänkt OTROLIGT mycket på det här det senaste! Tack!
OPROFESSIONELL

2013-02-05 @ 13:06:49
Postat av: emma (:e

Vilka andra namn hade ni som förslag till Ian? Jag måste komma på ett asbra namn till knodden som ligger och skvalpar i magen på mig, annars kommer hen få heta Knut om det är en pöjk, och det vill jag inte! :)

2013-02-05 @ 13:10:39
Postat av: Rice

Vad har du för förebilder och med vem skulle du vilja byta liv med för en dag?

2013-02-05 @ 14:23:24
Postat av: Anonym

Handen på hjärtat, är det INGA skillnader på söner och döttrar nu när du har en av varje? Och hur ställer du dig annorlunda mot genus nu när du har en av varje så att säga? Känner du nån gång att dina feministiska åsikter kommer ligga din son till last? Intressant att höra din syn på det här!

2013-02-05 @ 14:27:29
Postat av: Anonym

Är en ganska ny läsare :) så undrar vad du har för mål med din utbildning? Vad är dina planer efter mammaledigheten?

2013-02-05 @ 14:39:43
Postat av: Anonym

Jag har massor av frågor!

1. Har du alltid velat bli en sk. "Ung mamma?"
2. Hur har du upplevt dina två graviditeter känslomässigt?
3. Vill du/ni ha fler barn?
4. Tjänar du några pengar på bloggen?
5. Vilket är ditt drömjobb?

2013-02-05 @ 17:38:01
Postat av: Indra

Jag har massor av frågor!

1. Har du alltid velat bli en sk. "Ung mamma?"
2. Hur har du upplevt dina två graviditeter känslomässigt?
3. Vill du/ni ha fler barn?
4. Tjänar du några pengar på bloggen?
5. Vilket är ditt drömjobb?

2013-02-05 @ 17:38:50
Postat av: Hannah

Vad skrattar du åt? :))))

2013-02-05 @ 18:58:17
Postat av: Anna

1. Har sett på bilder att Jocke röker,om jag inte har helt fel. Hur tror du att det påverkar dina barn?
2. Hade du något seriöst förhållande innan Jocke? Något som du trodde skulle hålla hela livet?
3. Vad tycker Jocke om din blogg? Läser han den?
4. Vad hade du för favoritämnen i grundskolan?
5. Vilken sorts elev var du i grundskolan?
6. Vilka är dina tre bästa och sämsta sidor?

För övrigt bara tack för en bra blogg!!:D

2013-02-05 @ 19:43:14
Postat av: Rebecca

Skulle du påstå att Iris och Ian är ika som bebisar eller olika? I beteende menar jag då såklart!

TAck för en bra blogg! Älskar den

2013-02-05 @ 19:58:57
URL: http://rebeccasliv.worldpress.com
Postat av: Gina

Äntligen får jag ställa lite frågor! ;)

1. Är du själv uppväxt genusmedvetet?
2. Vad kopplar du av till?
3. Har förstått att du gillar inredning, beskriv din "stil"?

Kram!

2013-02-05 @ 23:44:06
Postat av: Anonym

Vart handlar kläder åt Iris och Ian? Jag försöker men tycker det är svårt att hitta könsneutrala kläder till mina och polarn i pytet är lite dyrt tycker jag...?

2013-02-06 @ 09:30:16
Postat av: Henke

Jag har förstått att du bor i Skövde? Vet inget om staden, mer än att det i P3 har beskrivits som Sveriges tråkigaste stad. Ge mig din bild av Skövde tack!

2013-02-07 @ 10:51:09
Postat av: Fanny

Var shoppar du dina egna kläder?

2013-02-07 @ 16:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback