Lördagsmorgon glimma


Hej! 05.21 slog Iris öpp dörrarna till Fabrik kaos och dagen var igång. "Helgmornar är för veklingar..." hörde vi henne väsa i mungipan i samma ögonblick hon nöp liv i sin sussande lillebror. I kalendern idag har hon dessutom skrivit: KOM IHÅG! 21 december = stora trotsaredagen. OBS! VIKTIGT! 

Det hela blir ju inte direkt bättre av att det enligt uppgift är årets mörkaste dag idag. Kan ni tänka er nått mer deprimerande? Eller ja, det kan ni säkert för jag kom på cirka tio mycket värre saker på bara på några sekunder. Typ krig, svält, att arktis smälter och Sverigedemorkraternas oppinionssiffror och annat djävulsskap. Men annars... Fetjobbigt.

Men för att vända på steken lyssnar jag på min med kärlek ihopknåpade decemberlista på spotify, tänder ljus, sniffar hyacint like a crazy person och knaprar på mitt och Iris julgodis medan Ian slumrar middag och de andra agerar flytthjälp. Jag är i ärlighetens namn inte sådär jättemycket för julmusik men har ändå några svängiga favoriter. Men jag skulle inte säga att det är en jullista jag gjort heller, bara allmänt sköna låtar med decemberfeeling liksom. Ni kan lyssna  ---> ♫ ♪ ♪ ♫ HÄR  ♫ ♪ ♪ ♫ <--  




 

Ps. Ni glömmer väl inte att tävla i om ett grymt babykit från Esska? Imorgon är sista dagen! *skramlar med nappar*



Kommentarer
Postat av: Jen

hahahaha jag älskar Iris :D <3

2013-12-21 @ 13:05:06
Postat av: hantverksbloggen.blogg.se

Du slipper iaf min mamma aka Städhitler som tycker att det är dags att städa dan efter man just har städat det sista. (Lite överdrivet, men typ så känns det)

2013-12-21 @ 13:55:32
URL: http://hantverksbloggen.blogg.se/
Postat av: Lois/ohemul

Alltså JA. Vad är grejenmed dessa extremt arla morgnar? Vad? VAD?
*kastar argt sömnpulver på börny och sveper kaffe*

2013-12-21 @ 20:28:23
URL: http://ohemul.blogg.se
Postat av: Lois/ohemul

Alltså JA. Vad är grejenmed dessa extremt arla morgnar? Vad? VAD?
*kastar argt sömnpulver på börny och sveper kaffe*

2013-12-21 @ 20:28:25
URL: http://ohemul.blogg.se
Postat av: Sara

Åh TACK!! Har "followat" (nya svenska ordet till saul tro?) din jullista och satt på, gillart! God Jul! Vem behöver sovmorgon när det finns adventsljusstakar och julgodis?

2013-12-21 @ 20:37:13
Postat av: Johanna

Super skön låtlista! Den subscribar jag ;)

2013-12-21 @ 20:41:44
Postat av: Sara

Materialisten i mig undrar var du köpt adventsljusstaken? :) Så enkel o fin. Säg nu inte att du pysslat ihop den själv bara...

2013-12-21 @ 21:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback