JULEN 2013 (jo ni orkar ett julinlägg till)


Hej mina käraste! 
Nu är jag tillbaka efter ett litet jullov. Jag hade tänkt at vänta tills imorgon med att kika in, men sen så avbröt Jocke vår "Top of the Lake"-kväll med orden "Asså jag MÅSTE bara titta på "Tack för musiken" idag. Det är Peter LeMarc jö!"

Och jag ba': *gäsp*

Så jag tänkte att ni skulle få kika lite på julen 2013 - vår style. Känns som det fortfarande är legetimt att skriva julinlägg idag. Är ju trots allt bara den 27e? eh...28? eller är det 29...? Asså de här jäkla mellandagarna. Vem har koll? Nåväl. Julen 2013 var det.

Vi startade faktiskt firandet enligt tradition redan den 23e hos svärisarna ute på landet. Där vi köre paketlek och jultvagade oss grundligt.


På kvällen lade vi oss och snarkade i gästrummet och helt plötsligt vaknade vi och det var den 24:e. Kul! OCH TOMTEN HAR HÄMTAT JULGRÖTEN FAKTISKT OCH LÄMNAT EN JULKLAPP TILL MIG IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH! (för att citera exalterad Iris) Jättekul! I klappen fanns konstnärsmaterial. Urkul!



Sen fortlöpte dagen med att vi liksom åt och vilade om vartannat i 8 dåsiga timmar, kollade Kalle Anka och fick påhälsing av självaste Tomten™. Iris nervositet över mötet med sin sedan förra året skäggiga nemisis steg markant under dagen för att sedan kulminera i ett panikyl mot pappas hals vid åsynen av honom. Men givetvis morskade hon strax upp sig och pratade kavat på om renar och snöbrist efter bara 5 minuter. Satt till och med i knät och kramade på eget initiativ = världens modigaste. Ian däremot höll sig på behörigt avstånd med runda ögon och ett hårt tag om favoritklappen och mammas hand. Lilla lilla harhjärtat mitt <3


Dock måste det kanske medges att innehållet i Iris paket kan ju ha haft viss påverkan på hennes för tomten allt varmare känslor i år. Som en säger: "Köp kärlek rostar aldrig" och "Vägen till ett barns hjärta går genom en surfplatta".

Eller hur var det nu?

 
Efter paketuttdelning, glöggsippning och pralinätning pep lustiga familjen iväg hem till sig och beredde plats för firande nummer två - vårt första julfirande i hemma, någosin. Och vi redde upp det helt finemang med julgröt, skinkmacka och släkt nummer två. Nu var det dessuton Iris tur att vara paketuttdelare - ett upprdag hon tog sig an med största frenesi. Julkalappar yrde runt oss alla när hon gång på gång stack in huvudet under granen tjöt "KOLLA ETT PAKET TILL" och tjongade iväg den till dess mottagare efter hjälp av pappa att läsa på ettiketten.


Pjuh. Att båda barnen däckade 20 minuter efter sista klappen var uppriven var föga förvånande. 

Vi avrundade julen på med julbord typ 267 i ordningen hos min fader med fru på juldagen. 



Och till barnens stora lycka fanns även där en gran med fler klappar med Iris och Ians namn på. Jäkla bjussig den där tomten alltså. 



Vi slutade storslaget med sprakande tomtebloss och klingande barnskratt i natten.
Julen 2013 - du var så himla himla fin! 







Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter helt underbart, intensivt och utmattande! :) Dom är så härliga, dina barn. :)

2013-12-28 @ 09:42:35
Postat av: Cissi

Även du förtjänar lite julledighet men attans vad man har saknat dig! <3

2013-12-28 @ 10:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback