Saker jag är övertygad ska hända mig.

 

Ni vet hur det är.
 En skaffar sig nån löjlig noja, och sen är den svårt att släppa. Den kan, om en har noj-nerven aktiverad hänga med ett helt liv. Här har ni ett urval av mina:

1. Jag kommer få salmonella av rå kyckling! Fatta vad hemkusnkapslärarens ord satte sig väl i mitt medvetende när hen sakligt sa: "Tvätta händer och köksutrustning NOGA för att undvika salmonella efter hantering av rå kyckling". Asså, nojan som uppkom efter detta når inga gränser. Jag vill i dagsläget bespruta hela köket med saneringsmedel och tvagar mig upp till armbågarna efter att bara typ tinat upp kyckling. 

2. Jag kommer bli rånad av ficktjuvar! Sedan jag gjorde min första resa till storstad och någon lite mer berest, men kanske även lite nojig vuxen upplyste mig om riskerna att bli snöpligt rånad på öppen gata utan att märka det har jag liksom fått för mig att det är en befolkningsfördelning på typ 50 ficktjuvar per capita på torg och gator storstäder världen över. SOM jag krampaktigt har hållt i väskor och kameror när det begett sig, nästan till den grad att jag haft svårt att koncentrera mig på Colosseum, Buckingham Palace, Himelska Fridens Torg, Den Förbjudna Staden, Wat Phra Kaew, Karlsbron, Campanile di San Marco, ja you name it.

3. J
ag kommer dö av fallande föremål vid byggarbetsplats! När jag var 15 läste jag om en ung människa som strosat förbi ett bygge, fått en fallande bult i huvudet och dött. Sedan dess är jag övertygad om att detta är mitt öde. Fatta vad jag kutar förbi byggen när jag måste passera dem. Helst av allt går jag långa omvägar. På väg till förskolan pågick en massiv fasadrenovering maj 2012(?) - mars 2013 (låter otroligt länge, men det är sant! Kanske de var ett gäng ytterst långsamma fasadarbetare). Detta förde sådeles med sig att min hämta- och lämnaväg under denna tid blev betydligt mycket längre och jobbigare Med det bidrog ju i sin tur till en ökad motionskvot i livet, vilket jag hoppas fört med sig lägre kolesterolvärde osv samt minimering av risk för fallande föremål. Win win må jag då ändå påstå. 

Har du några nojor? Delge dem gärna. Alltid skönt att höra att folk är som folk menar jag!




Dessa fötter springer fort förbi byggställningar.






Kommentarer
Postat av: J

Haha, särskilt kycklingen känner jag väl igen mig i men även de två övriga (den sista kompletteras givetvised istsppshot vid behov).

Är också asnojig över plast, jordbakterier, förskolekläder... Ja, mkt helt enkelt.

2013-04-11 @ 14:22:57
Postat av: POOS

Jag är nojig över saker som:
Kyckling, magsjuka människor, att kamerabatteriet kan läcka, att mina byxor spricker.. ja.

2013-04-11 @ 15:37:14
URL: http://www.POOS.blogg.se
Postat av: Sofia - Neurovetare med Hjärnan full av Barnkläder & Inredning

Jag har så länge jag minns, då och då, fått en speciell känsla när jag vaknar upp på morgonen. Känslan består i att jag "känner på mig" att idag minsann (!) så kommer jag gå i en trappa - trampa snett, bryta fotleden och slå ut framtänderna.

Känslan är så stark att det känns som att jag verkligen VET att idag, då händer det! Detta gör att jag undviker trappan och när jag måste gå så håller jag stenhårt i räcket.

Ja, jag kanske borde gå och prata med någon.

2013-04-11 @ 15:58:04
URL: http://sofiashem.se
Postat av: Ebba Molin

Haha, jag är nojig över att andas in kylskåpsluften eller hur man nu ska uttrycka sig... Tror att jag ska bli sjuk av det!

2013-04-11 @ 16:04:01
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag brukar inte vara så himla nojig, men sen idag drabbades jag av noj-paniken! Fick breaking news-flash från både Aftonbladet och Expressen om att frusna bär tros bära på Hepatit A. Och jag som missbrukar frusna bär till smoothies, gröt, mellis... ja, you name it! Nu är jag alltså övertygad om att jag har hepatit.

2013-04-11 @ 16:38:38
Postat av: Lilly

Ficktjuvar/Rädslan för att värdesakerna ska ramla ut från fickor och väskor (även när jag bara är och går på stan hemma i Umeå så kollar jag att pengar/mobil ligger kvar, säkert varje kvart).
Att min spegelbild ska fastna i spegeln när jag går där ifrån och att spegelbilden sedan ska ta självmord så att jag också dör. Mer en tvångstanke kanske, och jag fattar hur sjukt det låter. Men så har det varit sedan jag såg skräckfilmen "Mirrors". Därför måste jag titta i spegeln när jag gått ut från den..

2013-04-11 @ 17:19:28
Postat av: Smulfrun

Jag är PRECIS likadan vad det gäller kyckling. Min man blir lite tokig på mig, minst sagt men jag kan liksom inte släppa det. Übernoga så fort kycklingen ens nuddat något..! Men frisk!

Angående fallande föremål hörde jag om någon som släktforskat och sett en tidigare släkting som dött av en fallande sotare. Den unga sotaren, utan lina, föll handlöst och inte bara dog utan lyckades alltså träffa någon på gatan. Idag har dock de flesta linor på ett helt annat sätt. Men vid byggnadsställningar ska man absolut vara försiktig. Hoppas jag inte bara spädde på din rädsla nu!

2013-04-11 @ 17:20:16
URL: http://smulfrun.blogg.se
Postat av: Bella

Tror jag ska dö/bli sjuk etc etc när jag går under elledningar eller är för nära micron när den är igång (strålning!). Började när jag gick till skolan i 6års åldern och alltid sprang den biten av vägen där elledningarna gick upp för berget! :p

Svar: Ja! De som smattrade när de regnade på dem. Fy.
OPROFESSIONELL

2013-04-11 @ 23:21:19
URL: http://imsogoingfrench.blogg.se
Postat av: Angelica

Känner igen mig i det Lilly skrev!
Drömde en dröm där jag tvättade ansiktet inne i badrummet,
och när jag tittade upp i speglen var det en annans spegelbild!
Så detta har bränts fast i huvudet på mig!

2013-04-12 @ 09:15:50
Postat av: Malin

De två första har jag med.
Samt att när jag tar en nummerlapp så blir jag extremt orolig för att missa mitt nummer. Plus att jag måste dubbelkolla min lapp, för att se så jag har rätt nummer och inte har sett fel...

2013-04-12 @ 16:00:17
URL: http://missparkas.blogspot.com
Postat av: Matilda

Är extremt (!) orolig för rulltrappor, åker i dom men är alltid rädd.
Har alltid varit rädd för att trampa snett eller ställa mig mellan två steg och väntar alltid och tar sats innan jag vågar gå på och är extremt noga med vart jag ställer fötterna.

Sedan såg jag en gif (ja en gif-.-) där en tjej fastnar i springan i utkanten av en rulltrappa vilket gör att jag alltid stirrar på mina fötter när jag åker, inga skosnören i närheten av kanten.
När jag såg en film där en tjej fastnar i en rulltrappas motorer satt jag med fingrarna i öronen och blundade så hårt jag kunde.

2013-04-16 @ 17:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback