Halsfluss och överraskningsfrön.


Så var'e fredag och veckan rundas av med ett glatt humör. För somliga...

Jag har halsfluss för typ 78e gången sedan jag fick barn, och är mycket irriterad över det. Har aldrig ens haft tillstymelsen till halsfluss innan Iris såg dagen ljus, och även om jag överdrev en smula när jag sa 78 så är det iallafall minst fjärde gången på två år. Nästa gång ber jag nog doktorn karva ut dem ( a eller inte pga aprädd för operationer. Men det vill ju till att skrämma dem, de små mandlarna) Fast nu ska det här inte bli ett inlägg som berör alla möjliga typer av sjukdomskänslor jag känner, för det har jag läst att det är det folk allra helst vill slippa läsa om, andras virussjukdommar. Så låt oss gå vidare.



Iris har varit mycket exalterad här hemma i någon veckas tid nu. En dag damp det nämligen ner ett paket adresserat till henne innehållande en bok, en liten planteringsspade och en påse frön. Paketet var från morfar med fru, och boken handlade om Lilla Anna som planterar en djungel med hjälp av överraskningsfrön och sedan svingar sig i lianerna och gömmer sig i trädkronorna. Visst serru. Spännande värre tycker Iris som nu pratar om djungeln hon ska odla i sitt rum, och alla lianer hon ska svinga sig i "Ända ut till köket ska jag svinga mamma. Och på toa! Och till min säng! Och sen ska jag gömma mig högst upp, typ i himlen, och då får du och pappa leta och bli oroliga och då ska jag klättra ner och säga HEJ".


Ja.
Här har vi ju ett problem, vi föräldrar. Förväntningarna denna bok byggt upp i detta lilla barn kommer ju sällan motsvara det riktiga innehållet i påsen med frön. För hur ska vi någonsin kunna förklara att det bara blev typ en liten sned ringblomma och inte alls någon magnifik djungel? Inte den minata lilla lian ens. Jag tycker nästan morfadern får sköta den förklaringen för lill-Tarzan här hemma.






Kommentarer
Postat av: Daggkåpan

Morfaren svarar. Tja jag får väl tänka ut ett bra svar vad gäller det där med att slänga sig i lianerna. Inte ens jag viste att det stod så på påsen. Men du skall se att jag fixar till något som även lilla lintotten kan ta som en förklaring. Typ att det inte växer så bra inne hos er som i den riktiga djungeln. Eller så tar jag med henne till en gympa-sal där de har rep som liknar lianer. Jag lovar att fixa detta så hon inte blir ledsen. Hon brukar ju inte vara det när hon är här. Och skulle det vara så att hon blir det så är det ju brar att säga att mamma o pappa vill ha hem henne.

2013-04-26 @ 20:20:58
Postat av: Jozsan

Hej! Vill bara säga att min syster också länge haft problem med halsfluss/mandlar i halsen. Hon gick nyligen till läkaren som sa att man absolut inte ska ha sådana problem så ofta så ska nu få dom bortopererade! Hon har problem ca 2-3 ggr per år så du kanske ska kolla upp det?

2013-04-27 @ 15:36:20
URL: http://Lifewithjosefine.blogg.se
Postat av: Diana Willman Göransson

Ååååh. var hitade du fröna?

2013-05-02 @ 09:42:52
URL: http://levelup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback