Möte om ett septemberbarn.

Nä.

Nu brister det. Nu gråter jag.
Jag längtar så galet överjordiskt mycket efter vår unge i magen. Att det ska ta en sån förbannad tid. Allt jag gör genomsyras av tanken på att hen ska komma, men inte gör det. Fyfan vad jag är bitter och ledsen över det.

Imorgon kl 09.30 har vi tid på Antenentalmotagningen här i Skövde. "För möte om överburenhet" står det på lappen. Då är jag v 42+0 alltså i vecka 43. Det är sinnessjukt. Det är svindlande. Det är ångestframkallande. Jag har ingen aning om vad som görs och vad som sägs på möten som dessa. Och framför allt har jag ingen aning om hur mycket jag själv kan påverka ett på beslut om igångsättning. Jag hoppas att jag kan.

För jag vill fan inte längre nu. Jag vill inte vara gravid mer. På riktigt är jag så sjukt jävla less. Jag har tappat all motivation och ser inte längre fram emot förlossningen med kämparglöd och vilja. Ångesten byggs upp likt en mur mellan mig och min hjärna. Jag kan inte tänka klart längre. Allt suddas av det faktum att lilla nya inte är här ännu. 

Så, bästa ni. Håll tummarna för att jag får en igånsättning beviljad imorgon och att den sker snart. För nu är jag lurad på två veckors bebistid och allt jag gör om dagarna är att sova och tycka synd om mig själv.

Och så kan vi ju fan inte ha det!




Ni, mina finaste två.



Kommentarer
Postat av: Pyttianna

Pepp, pepp, pepp!!! Snart Tilda har du en bebis i din famn! <3
Jag håller tummar och tår för att det startar av sig själv inatt och om inte att du får en igångsättning i morgon. Du fixar det här!!!

Kramar <3

2012-09-04 @ 15:49:14
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Sandra

Hoppas på det bästa! Vara gravid i nästan 10 månader är ju ingen hit antar jag :(

2012-09-04 @ 15:54:12
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Diana (Fd Anouk)

Håller alla tummar och tår!!!! <3<3<3

2012-09-04 @ 16:08:25
URL: http://levelup.blogg.se
Postat av: Augustifamiljen

Nä usch, vet precis hur det känns och det är fan värre med andra barnet. Jag håller allt jag kan för att hen har druckit upp allt vatten så du isf blir igångsatt imorrn! Styrkekramar till dig, snart får du hålla din lilla bebis.

2012-09-04 @ 18:03:10
URL: http://augustifamiljen.blogg.se
Postat av: carro

Lycka till! Tänker på dig/er! Kram

2012-09-04 @ 19:55:28
Postat av: carro

Lycka till! Tänker på dig/er! Kram

2012-09-04 @ 19:56:55
Postat av: Mikaela

Klart som fan du ska få bli igångsatt! Har ni en sån där dum gräns på 20 dagar i er kommun? Det är fucked up och framförallt farligt. Moderkakan kan bli jätte"trött" och du tappar ju som du säger - kraft. Vi fick planera igångsättningsdatum innan vi ens gått över en vecka, inget snack om saken var det. Att det ska vara så olika.. Håller tummarna för dig och bebisen!

2012-09-04 @ 21:28:23
URL: http://pickadoll.org
Postat av: Alabama

FYFAN vad jag känner med dig. Jag fick ju vänta nästan lika länge på Bonnie. Jag håller alla tummar för ett bra möte imorgon!

KRAAAAAAAAAAAAAAM

2012-09-04 @ 22:08:11
URL: http://www.alabamasthlm.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback