Vila vid denna källa.


Zzznark.
November tar liksom musten ur mig. "Örkar inget å bryr mig inte öm nött" för att släppa in västgötskan i bloggen. A eller "på blögga" som jag skulle sagt live...

Nä, så illa är det inte. Inte riktigt.

Men alltså för att återgå till kärnpunkten i inlägget menar jag att jag vill vara på alerten, orka diskutera och debattera, känna lust att kämpa emot lite, inte bara ligga hemma i sängen och mysa med barn i en bubbla. För jag bryr mig ju om så mycket mer just nu. Presidentvalet och genusdebatten och skinny-idealet och feministiska frågor och föräldraledighetens delande och vårdens ansvar och politiska utspel och vardagsrasismen och upphovsrätten och offentlig amning och ja typ jättemycket. Fast jag är helt åsiktsförsvagad och handlingsförlamad. Och jag skyller på årstiden, fast jag inte borde. Men det här gråa, våta, disiga, mörka och kyliga drar liksom med mig ner en bit. Hua!

Så nu är det jag som skärper till mig! Imorgon... För det är så himla mysigt här under täcket där det är bara jag och en småhungrig Ian vid mitt bröst. Lille vännen. Här når ingen in idag.


Kommentarer
Postat av: Bina

Åh Gud vad jag känner igen mig i det du skriver! Jag sa just det till Abbe igår. " kan inte någon bara klicka på " ON-knappen" till min hjärna innan det blir kortslutning på riktigt". Det bara bubblar i mig men jag orkar inte öppna munnen och argumentera. Helt hjärndöd och det är SÅ frustrerande....

2012-11-06 @ 00:46:17
URL: http://www.binabus.se
Postat av: Kristin

Vilken underbar bild! Fotar du lika mycket nu förtiden? Förr var din blogg fylld av härliga foton ju! Missförstå mig inte men det känns som du mer och mer postar instagrambilder? inte för att det är sämre... jag vet inte vad jag menar riktigt bara att jag tyckte du var så himla duktig på att fota! :):) kram

2012-11-06 @ 11:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback