Ombytta (köns)roller.



Skrattade du? Jo. Känndes det löjligt? Ja.
Det kan ju bero på att det är det... jävligt löjligt alltså. Tänk att det blir så snett och "galet" så fort en man sitter med rumpan upp i vädret i de mest oergonomiska poser, med insugna kinder och förföriskt putande mun. Byt ut snubben mot en tjej och det hade kännts... Ja, helt normalt. För det är bara när tjejen byts ut mot en man vi ser hur galet och roligt det faktiskt är att se ut sådär. Med put och sug och sträck och "ojsan hoppsan TIHIHI här ligger lilla jag och fläker ut mig på en verktygslåda, precis som jag brukar göra när jag ska borra upp en hylla..." Varför reagerar vi inte likadant när en brud agerar såhär? Jo, för att vi är blinda för att tjejer så jävla ofta bara är objekt i en värld designad för män av män. "Sälj grej med tjej"-mentalitet. Inte konstigt att vi kvinnor också anses, om så än i det tysta, vara andraklassens medborgare än idag. "Hon kan, FAST hon är tjej", "Hon var ju SMART" osv.

Är det inte dags att det snart blir lika roligt att en endaste människa ligger/står/sitter såhär?
Att hen inte ska behöva åma runt för att behaga eller roa. Kan vi inte alla bara vara lika mycket människa och lika lite objekt i betraktarens ögon?




Kommentarer
Postat av: fanny

words!

2012-11-27 @ 16:13:47
URL: http://fannymattila.blogg.se
Postat av: jossan-mamma till mina fina huliganer

Haha, underbart förlöjligande sådär!!! Du ska se hur det är i Tjeckien där jag har svärföräldrarna, där snackar vi brudar med putande läppar och uppknäppta skjortor på varenda storbild utmed vägarna!!!

2012-11-27 @ 17:34:44
URL: http://josefinkans.blogg.se
Postat av: Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

Hehe mjo, bilderna får en att tänka. Lite roliga är de. Kom ihåg att jag någon gång på gymnasiet hade någon uppgift att gå igenom reklam - och hittade en bild ifrån rustabladet på en barnpool. Två något förstora barn satt i poolen och så sitter en ursnygg kvinna i minibikini bredvid och plaskar med handen. Hon såg ut inte ut att vara mor till dem om man säger så. Nanny kanske...

2012-11-27 @ 18:30:43
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan vad jag älskar din blogg! Keep up!

Svar: tnx!
OPROFESSIONELL

2012-11-27 @ 19:55:11
Postat av: Elise

HIttade hit via Spider. Lär bli kvar hos kloka dig :)

Svar: Tack, vad roligt! Och VÄLKOMMEN!
OPROFESSIONELL

2013-01-07 @ 16:51:13
Postat av: Idha

Så sant, huvudet på spiken. Otroligt att alla inte ser detta...

Svar: Ja det är faktiskt heeeelt galet, då det är så jävla UPPENBART. Man blir mörkrädd.
OPROFESSIONELL

2013-01-07 @ 19:25:02
URL: http://tellfamily.blogspot.com
Postat av: Ma-Linn

En till som hittat hit efter spiderchicks rekommendation. Stannar definitivt, din blogg har allt jag vill ha i en blogg: den är rolig, smart, snygg och bra!

Svar: Hej och välkommen! Och framförallt: TACK för dina jättefina ord! <3
OPROFESSIONELL

2013-01-10 @ 19:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback