Lussebullar, bebisskratt och förmiddagsfunderingar.


Ja, nu lät ju rubriken lite som en småbarnsversion av nån fräck buskisrevy. Det var inte riktigt meningen... I skallen lät det sådär hipstermammamysigt. Ni vet en sån mamma som bakar egna lussebullar på ekologiska ingredienser och vars glada bebis fotats i 130 olika vinklar dagligen på fårskinsfäll utbredd över gedigna gamla brädgolv och i ärvda kläder från 60-talet.

Så är det inte riktigt här. Mina bullar är köpta, men goda, och min bebis ligger inklämd i mjukliften med nån Ikea-filt av fleece virad runt halva kroppen. Nu skriker han också. Jävlar.

Är det bara i andra mammors bloggar livet med bebis ter sig så lätt? Andra mammor hinner baka, julpyssla med storabarnen, laga tre sortes maträtter samtidigt och plugga till tenta/jobba ikapp två VAB-veckor samtidigt. Jag hinner knappt diska eller kissa. Vad gör ni andra supermorsor som jag missat? Guide me, PLEASE!


Kommentarer
Postat av: Alabama

Ja, det är bara i andra mammors bloggar. Eller i någon tjugoårings. Garanterat inte i min i alla fall :)

Pöss!!

Svar: Skönt, jag får aldrig prestationsångest av din blogg. Och det ska du ta som en enorm komplimang. För den är så ärlig och fantastisk :)
OPROFESSIONELL

2012-11-28 @ 20:04:22
URL: http://alabamasthlm.se
Postat av: Alabama

Gölle dig - detsamma!!

2012-11-28 @ 20:20:39
URL: http://alabamasthlm.se
Postat av: Vivi

Det känns verkligen som nån sorts fasad eller myt! Jag tycker det känns som att jag alltid måste välja, egentid eller sömn, städat hem eller aktiverad 2-åring, en ordentligt lagad middag eller utelek med 2-åring. Var på BVC med min minsta och det var så skönt att få höra att det är ju liksom okej att släppa vissa saker. Och alla får sova där de sover bäst typ.

Svar: Ja gud. Vem orkar, hinner eller ens vill lägga extratid på hushållssyslor? Inte jag iaf. Jag sover när Ian sover och leker när Iris vill leka. Mat, städ och stök blir det däremellan. Tackar för uppfinningar som "mamma scan's" och färdiga pastasåser ;)
OPROFESSIONELL

2012-11-29 @ 12:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback