AAAA MEN DE VA JU SJÄLVA HELVETE!


När jag äntligen kommit igång med träningen, sprungit bra, fått in vanan och faktiskt längtat efter kvällen och löpturerna går jag och skadar mig. Vänster fot ömmar av bara helvete och har så gjort i några dagar nu, som en rejäl stukning/vrickning men minns inga snedsteg. Även mitt förr så krånglande knä ger sig såklart till känna med sedvanlig ilande och ömmande värk. APA!

Min teori är att jag belastat vänster ben på tok för mycket pga rädslan för att få ont i mitt krånglande högerknä och på så vis fuckat upp foten och sen, som jävla ett brev på posten dratt med mig högerknät i karusellen. Kan knappt gå. Har stora problem att ta mig ner och upp för alla trappor hemma och barnvagnspromenaderna gör så ont att jag stundtals vill gråta. Springa känns så avlägset att jag typ glömt hur man gör... FAAAN!

Så.
Jävla.
Bitter.



Kommentarer
Postat av: Diana - Level Up!

Se det som en utmaning att flytta fokus till annan träning under tiden du vilar foten. :)

Du kan köra på bra hemma utan att belasta foten. Köp hem ett gummiband och googla övningar du kan göra sittandes/liggandes för överkroppen:D

Men låt foten vara tills den är helt bra igen. Annars kommer du bara skjuta dig själv i.. ja, foten. haha

2012-11-21 @ 11:37:03
URL: http://levelup.blogg.se
Postat av: Värme och vila

Nu är det viktigt att vila! Vila vila vila och mjuka upp foten så du kan få tillbaka förmågan att stödja så du avlastar ömma knät. Sen tycker jag du ska springa inomhus för att undvika hårt underlag som sliter på redan slitna leder! Kram! Du är snart igång igen!

2012-11-21 @ 12:06:15
Postat av: Molly

Fin blogg du har! :)

Kram Molly

2012-11-21 @ 13:51:04
Postat av: Emilia

Men nej vad segt... Men är det inte typiskt?! När man tänker att man är inne i en sån där bra period, så pang, så är det något som händer. Man blir förkyld eller skadar sig... Bläää!
Vila, så hoppas jag det blir bättre snart snart!
Kramar

Svar: Tack. Nu är det lite bättre, men är ordentlig med vilan den här gången. Hellre några dagar för många än för få. Men i slutet av veckan har jag satt start igen :)
OPROFESSIONELL

2012-11-23 @ 15:11:17
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback