Uppsnärjd i det blå.


Men se gomorrn' bästisar.

Idag är det onsdag med regn. Jag ser hur små droppar piskar upp nygröna blad och bildar små pölar överallt. Sånna där pölar jag vet Iris plaskar i på förskolan just nu.

Själv sitter jag inne (ja vad skulle jag göra ute förutom att bli blöt och sur) med värk i rumpan. Vi har en så överjävligt obehaglig stol till vårt skrivbord. En svartmålad pinnstol utan kudde. Och på den jäveln sitter jag i flertalet timmar allt som oftast och skriver skolgrejer. Inte konstigt att jag har så platt bakdel...

Fast just nu har jag tagit frukostrast. Roar mig som bäst med att käka ostekta och kylskåpskalla färdig-köttbullar. Mums. Och så läser jag bloggar. Min favoritsyssla såhär på förmiddagskvisten. Bloggarna alltså, köttbullarna händer inte så ofta.

Idag MÅSTE jag bli klar med ett jättearbete. Det tar lite psykiskt på mig, och vad gör man när man känner sig supermegajävlahelvetesstressad? Jo, man tar massa raster och låssas som det regnar (vilket det också gör idag). Va?
Gör man inte?
Jobbar man stenhårt och fokuserat på säger ni?
Slutar inte förens man är klar alltså?
Näää.. men så gör inte jag...?
Typ aldrig gjort...
Är det enda sättet säger ni?
Jaha... Men då får jag väl ta mig i kragen då.
Så det blir lite jävla ordning här.

*spottar ut köttbullen och viftar med fingrarna över tangentbordet*




JOBBA JOBBA JOBBA

ZzzZzzzZzz...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback