Better together.

Ikväll för jag en inre monolog:

- Alltså kroppen... jag trodde att vi kunde det här nu?
- Vilket?
- Föda barn.
- Eh. Aa-a?
- Vi har gjort det förr, menar jag, om du kommer ihåg? Så jag behöver inte tränas upp.
- Tränas upp? Nu fattar jag inte riktigt...?
- Ja, alltså. Jag pratar om de här jävla samandrgningarna du envisas med att hålla på med hela jävla tiden!
- Jaså, de där...
- Ja just det. De där.
- Tänk inte på dem!
- Hur fan ska jag kunna låta bli? Jag kan ju knappt gå för helvete?
- Men låsas som det regnar. Tänk på nått annan. Föresten, är det skitviktigt för mig att öva.
- Men vi kan ju! Vi har ju gjort det förr. Då var det första gången och du övade inte alls lika mycket då.
- Och se hur de gick! 28 timmars förlossning. Inte ok.
- Men det här känns inte heller ok. Det känns som en 5 månaders-förlossning för helvete!
- Nä, nu övverdriver du. Som 5 månaders mensvärk på sin höjd.
- Ja men det är väl inte heller så jävla skönt?
- Nä, vem har sagt att det ska va skönt och föda barn? Inte jag iallafall...
- Sluta tjura. Och sluta med samandragningarna! NU!
- Nä.
- Jo.
- Nä!
- Jo-o!
- Näää-ää!
- JOOOOOO!
- ... nä.
- Men för i helvete...
- Du skulle tänkt på allt det här innan du gick och blev på smällen igen. Rätt åt dig!
- Idiotkropp!
- Idiothjärna!
- Men du... Vi ska ju vara vänner. Jag bara tänkte att om du kunde halvera samandragningarna på ett dygn hade jag varit tacksam. Är det för mycket begärt?
- Hum. Nä. Jag ska försöka.
- Så. Vänner?
- Vänner.
- Ska vi tjata på Jocke att han hämtar glass åt oss, nu när vi ändå ligger här och tränar?
- Ja, det gör vi. Bra idé.
- High five på den!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, som innan sagt, du skriver så jäkla bra! Nu avslutar jag denna kväll med ett leende på läpparna. De här var roligt ;)

2012-05-08 @ 22:20:48
URL: http://www.johannaboström.se
Postat av: Sandra

Hahahaha! Kära nån... Vad roligt.

2012-05-09 @ 08:28:09
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Anna

Haha! Vet du? Du har verkligen lyckats med att få mig att känna att jag kanske ändå skulle kunna tänka mig att bli gravid.



Jag har alltid kännt att jag inte vill genomgå en graviditet, det verkar både jobbigt och tråkigt och tungt. Dessutom vill jag bara klökas på de mammor som lullar runt och älskara tt vara gravida och atlar om hur mysigt och vacker det är hela tiden. Och det verkar också som om de flesta mammor och gravida är helt humorlösa och bara fjantar på om bebisar och ryggvärk. Nej fy, den passar jag på!



Men du har lyckats öppna mina ögon för att mammor också kan vara stencoola, roliga och tycka det är okej att varken gill att vara gravida eller ha ambitionen att vara världens supermamma jämt!



Så vi får se, kanske det blir en Anna-bebis i framtiden! :)

2012-05-09 @ 10:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback